استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار پاکسازی حاشیه مدارس در برابر احتمال عرضه مواد مخدر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از اولویت های مبارزه با مواد مخدر نیازمند اقدامات و برنامه های جدی تری است.

وی افزود: مقابله با عرضه مواد مخدر و سالم سازی محیط پیرامونی مدارس در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون اقدامات مثبتی در زمینه مقابله با مواد مخدر صورت گرفته اما هنوز آمار اعتیاد در استان و کشور و بخصوص در گروه سنی جوانان رو به افزایش است.

سلیمانی به نقش آموزش و پرورش در آموزش دانش آموزان برای پیشگیری و  مقابله با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: باید به آموزش اولیای دانش آموزان در این زمینه هم توجه شود.

وی همچنین از اختصاص دو میلیارد و 800 میلیون ریال به منظور اجرای طرح های مقابله ای و پیشگیری از اعتیاد بخصوص در دو نقطه پر خطر استان در سال جاری خبر داد.

رئیس اداره سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: طرح های مراقبت از آسیب های اجتماعی در مدارس استان در سال گذشته و با اولویت اعتیاد در 25 درصد مدارس استان اجرا شد.

خدایار قاسم پور افزود: امسال نیز این طرح در بیش از 40 درصد مدارس استان با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی خاص دانش آموزان و اولیای آنها و کارکنان و فرهنگیان اجرا می شود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی انجام شده، در حال حاضر افراد آسیب دیده در حوزه اعتیاد و گرایش به مواد مخدر در بین دانش آموزان کم است که باید در زمینه درمان این افراد نیز برنامه ریزی شود.

به گفته قاسم پور؛ برگزاری طرح های مهم از جمله مدرسه عاری از خطر، آموزش مهارتهای مقابله ای، تقویت شیوه های مهارتی، جشنواره نوجوان سالم، مراقبت از آسیب های اجتماعی، مدرسه مراقب با رویکرد پیشگیری اجتماعی محور و طرح همکاری خانه و مدرسه در مدارس استان از جمله برنامه های آموزش و پرورش در زمینه سلامت دانش آموزان است.

گفتنی است: در این نشست مقرر شد حاشیه مدارس استان تا شعاع 500 متری در برابر احتمال عرضه مواد مخدر پاک سازی شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار