اصفهان؛

آغاز مرحله دوم طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در شهرضا

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا از شروع مرحله دوم طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا امیری امروز در حاشیه نمایشگاه چلچراغ در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع مرحله دوم طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در شهرضا، اظهار کرد: این مرحله از اجرای واکسیناسیون دام سنگین از 20 شهریورماه آغاز شده و تا اواسط مهر ماه به مدت 25 روز کاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به محدودیت‌های زمانی که این مرحله از واکسیناسیون نسبت به دیگر مراحل دارد، گفت: از تمام مردم منطقه و به ویژه اعضای شورای روستاها تقاضا داریم شبکه دامپزشکی را در اجرای این مرحله از واکسیناسیون یاری داده و دام‌های سنگین خود اعم از گاو یا گوساله را برای واکسیناسیون بیاورند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با بیان اینکه این مرحله از واکسیناسیون به صورت رایگان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اکیپ‌های دامپزشکی به صورت رایگان این واکسیناسیون را برای دامداران و صاحبان دام‌های سنگین انجام داده و دامداران تنها هزینه واکسن را پرداخت می‌کنند.

امیری تصریح کرد: بخش قابل ‌توجهی از جمعیت دامی استان به بیماری فوق‌العاده حساس هستند که با توجه به شروع فصل سرما اگر واکسیناسیون به صورت کامل در سطح استان انجام نشود، شاهد بروز همه‌گیر بیماری‌های دام در سطح استان خواهیم بود.

وی دستیابی به نتیجه مورد نظر در این مرحله از واکسیناسیون را منوط به همکاری دامداران و دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان دانست و تأکید کرد: امیدواریم با تشویق و تبلیغاتی که برای حضور دامداران در این مرحله صورت گرفته و همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان، شاهد دستیابی به اهداف خود در این رابطه باشیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا اذعان کرد: در مدت‌ زمان انجام واکسیناسیون هیچ ‌گونه گواهی حمل ‌و نقل دام زنده به خارج و یا داخل استان صادر نمی‌شود.

امیری با اشاره به اهمیت سلامت دام، گفت: شبکه دامپزشکی به دلیل درگیری با دام‌های مصرفی در سفره‌های مردم، پایه‌های سلامتی مردم را تأمین می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: توجه به سلامت دام‌ها پیش ‌زمینه توجه به سلامت مردم بوده و جلوگیری و کاهش بیماری‌های دام، جلوی بیماری‌های عمومی در مردم را می‌گیرد و به صورت کلی هزینه‌های بهداشتی و درمانی را در جامعه کاهش می‌دهد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.