در دیدار سفیر ژاپن در تهران؛

انتقال تکنولوژی از ژاپن به ایران گام مثبتی در راستای توسعه همکاری های دوکشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه خوب و مثبت روابط دوستانه تهران و توکیو گفت: انتقال تکنولوژی از ژاپن به ایران گام مثبتی در راستای توسعه همکاری های دوکشور است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی لاریجانی" بعدازظهر امروز- دوشنبه- در دیدار با «هیرویاسو کوبایاشی» سفیر ژاپن در تهران افزود: زمینه های توسعه همکاری های ایران و ژاپن مهیا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مقطع کنونی هم مجلس شورای اسلامی از توسعه و تقویت روابط فیمابین به ویژه در زمینه های تجاری، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی استقبال می کند.

وی افزود: بعد از برجام بستر مناسبی برای تقویت همکاری های خودروسازان دو کشور فراهم شده است که باید از آن به نفع دو ملت استفاده کرد.

لاریجانی در همین راستا انتقال تکنولوژی از ژاپن به ایران را گام مثبتی در راستای توسعه همکاری های فیمابین برشمرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع بحرانی منطقه بیان کرد: در اوضاع کنونی و پرتلاطم منطقه، ایران کشوری باثبات و امن است که ظرفیت خوبی برای همکاری با کشورهای دیگر را دارد.

وی اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی در منطقه ایجاد ثبات و امنیت پایدار در همه کشورها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه از مذاکره و گفت وگو برای حل بحران های منطقه استقبال و حمایت کرده است و به راه حل سیاسی درخصوص بحران های سوریه، یمن و بحرین اعتقاد دارد.

لاریجانی همچنین تصریح کرد: برخی از کشورهای منطقه با بدرفتاری و حمایت از گروه های تروریستی به دنبال استفاده ابزاری از تروریسم هستند و این سیاست علاوه بر تقویت گروه های تروریستی در منطقه موجب تهدید امنیت سایر نقاط جهان شده است.

بعد از امضای برجام روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بیش از پیش تقویت شد 

«هیرویاسو کوبایاشی» سفیر ژاپن در تهران نیز در این دیدار ضمن بیان این مطلب که دولت این کشور از توسعه روابط ایران و ژاپن در زمینه های مختلف استقبال می کند، گفت: بعد از امضای برجام روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بیش از پیش تقویت شد و ژاپن از تداوم این روند رو به رشد استقبال می کند.

وی ایران را کشوری باثبات در منطقه ارزیابی کرد و گفت: قطعا ایران نقش بارزی را در فرآیند ایجاد صلح و ثبات در منطقه دارد.

سفیر ژاپن در بخش دیگری از سخنان خود از اشتیاق خودروسازان ژاپنی برای همکاری با خودروسازان ایرانی سخن گفت و افزود: اهمیت بازار ایران و کشورهای پیرامون آن بر شرکت های ژاپنی پوشیده نیست، برخی از این کشورها همکاری های خود با طرف ایرانی را آغاز کرده و سایر خودروسازان ژاپنی هم آماده ورود به بازار ایران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار