سهرابی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

غدیر در تمامی اعصار شعر فارسی متجلی است

هر شاعری وظیفه خود می داند که در مدح امامان به سرودن اشعاری پرداخته و کمتر شاعری وجود دارد که آثاری در این زمینه نداشته باشد.

محمدرضا سهرابی نژاد شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون تجلی عید غدیر در شعر و ادب فارسی گفت: عید غدیر و ولایت علی بن ابی طالب (ع) از گذشته تا به امروز در شعر شاعران عرب و ایرانی نمود داشته و بعد از انقلاب نیز بسیار گسترش یافته است. 

وی افزود: در حال  حاضر شاعران ما در این زمینه شعرهای بسیار زیبایی سروده اند که از محتوای خوب و زبان و ترکیبات تازه ای برخوردار است. به طور کلی می توان گفت موضوع غدیر و علی بن ابی طالب (ع) در تمامی اعصار شعر فارسی تجلی داشته است.
 
سهرابی نژاد در ادامه تصریح کرد: هر شاعری وظیفه خود می داند که در مدح امامان و چنین روزها و اعیادی به سرودن اشعاری پرداخته و کمتر شاعری وجود دارد که آثاری در این زمینه نداشته باشد. حتی در میان اهل سنت هم دیده شده که اشعاری برای آن حضرت سروده شده است.

نویسنده کتاب «شق القمر» در پایان خاطرنشان کرد: من در بخش های زیادی از کتاب خود به سیره حضرت علی (ع)، حوادث و اتفاقات زندگی آن حضرت پرداخته ام که در سال 91 از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و روانه بازار کتاب شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار