اردبیل؛

24 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در روستاها تحصیل می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر 24 درصد دانش آموزان در روستاهای استان اردبیل تحصیل می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد ناصری افزود: در حال حاضر 60 درصد مدارس استان اردبیل در مناطق روستایی و 40 درصد در مناطق شهری استان قرار دارند که 76 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در مدارس شهری و 24 درصد در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند که 47 و نیم درصد دانش‌آموزان دختر و 52 و نیم درصد دانش‌آموزان استان پسر هستند.

وی گفت: 16 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در مدارس غیردولتی و 84 درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی استان اردبیل مشغول تحصیل هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین افزود: خوشبختانه پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان اردبیل نزدیک 100 درصد بوده که روستاهای استان اردبیل نیز تحت پوشش مجتمع‌های آموزشی و پرورشی قرار دارند که تمامی تجهیزات و امکانات در قالب این مجتمع‌ها در اختیار مدارس روستایی قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان روستایی نیز از خدمات آموزشی به طور مناسب بهره‌مند می‌شوند.

ناصری با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی در مقطع متوسطه دوم در استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است، گفت: یکی از دلایل اصلی این موضوع ازدواج زودهنگام دختران در سنین پایین به‌ویژه در مناطق روستایی استان اردبیل بوده که آمار پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم استان اردبیل را کاهش داده است.

وی در ادامه افزود: 70 درصد دانش‌آموزان کنکوری استان اردبیل در سالجاری در رشته تحصیلی علوم تجربی کنکور دادند و 13 درص در رشته ریاضی و 17 درصد نیز در رشته علوم انسانی شرکت کردند که سه چهارم شرکت‌کنندگان در کنکور علوم تجربی نیز پشت‌کنکوری‌ها بودند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.