به‌کارگیری ربات های مخصوص برای جمع آوری زباله ها در هلند +عکس

به تازگی رباتی موسوم به " کوسه زباله خوار" (Waste Shark) در هلند طراحی و ساخته شده است که قادر است آشغال و زباله های سطح اقیانوس ها را پاکسازی کند.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اقیانوس ها مملو از زباله هستند. زباله هایی که کم کم بر روی هم انباشته می شوند و توده های بزرگی  را شکل می دهند. به تازگی شخص مبتکری با نام "ریچارد هاردیمان" با همکاری شرکت RanMarine هلند، رباتی موسوم به " کوسه زباله خوار" (Waste Shark) طراحی و ساخته است که قادر است زباله های کوچک را قبل از پیوستن به هم و ایجاد توده های عظیم از سطح اقیانوس ها جمع آوری کند.

بکارگیری ربات های مخصوص برای جمع آوری زباله ها در هلند

ربات کوسه زباله خوار که در دو مدل باریک (slim) و پهن (Fatboy) طراحی و ساخته شده است قادر به جمع آوری حدود 450 کیلوگرم زباله از سطح آب می باشد. با اعلام حمایت مسئولان بندر روتردام از این پروژه قرار است تا پایان امسال چهار دستگاه از این ربات های زباله خوار به جمع آوری زباله در این بندر بپردازند.

گفتنی است؛ اگر این پروژه به موفقیت بیانجامد می توان با تولید انبوه این نوع ربات های زباله خوار، سطح وسیعی از اقیانوس ها را پاکسازی کرد.


منبع: Popular Science

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار