ایلام؛

موسیقی نوازشگر نشاط اجتماعی

استاندار ایلام گفت:استان دارای استعدادهای درخشانی در زمینه هنرهای مختلف به ویژه موسیقی است که باید از این هنرمندان حمایت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمدرضا مروارید در مراسم رونمایی از آلبوم  نی لمه جی گفت: وقتی آقای شوهانی (خواننده ایلامی) را می بینم بدون استثنا، یاد سلطان آواز ایران آقای شجریان می افتم و امیدوارم که زمانی او سلطان آواز ایران شود.

وی افزود: موسیقی در تار و پود همه انسان ها و در طبیعت بصورت یک هارمونی وجود دارد و هر کس می تواند گوشه ای از این موسیقی را بشنود و درک نماید، اگر موسیقی نباشد بسیاری از کارهای هنری بی ارزش و بی محتوا خواهد بود.

مروارید اضافه کرد: در اوایل انقلاب اسلامی نگاه حضرت امام راحل به موسیقی فرصتی برای بهره گیری از این هنر زیبا و گوش نواز بود به گونه ای که بسیاری از سرودهای انقلابی که نقش مهمی نیز در ایستادگی و مقاومت مردم و ترویج نهضت انقلاب اسلامی داشتند، در ادبیات انقلاب جاری و منجر به بسیج عمومی و ایجاد شور و نشاط انقلابی در مردم شد.  

وی تاکید کرد: مخالفت برخی با موسیقی سنتی و اصیل ایرانی در حقیقت گرفتن شور و نشاط از جامعه و سوق دادن جوانان به سمت موسیقی مبتذل غربی است که ما آن را نه دوست داریم و نه اجازه ورود می دهیم.

استاندار اظهار کرد: خوشبختانه هنرمندان بسیار خوبی در حوزه موسیقی در کشور فعالیت می کنند و در موسیقی ما اکنون خیلی پیشرفت کرده ایم چه در زمینه مضامین و چه در زمینه شعر، استفاده از ظرفیت شعرای فاخر نیز تأثیر بسزایی در بین اقشار مختلف مردم دارد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.