ساری،

طراحی بیمه تضمین تولید برای تولیدکنندگان

بیمه تضمین تولید برای کاهش دغدغه تولیدکنندگان طراحی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی ، مدیر جهاد كشاورزی قائم شهر گفت: بیمه تضمین تولید برای کاهش دغدغه تولیدکنندگان طراحی شد.

فرهادی افزود: بیمه تضمین تولید تنها راه جبران زیان ناشی از حوادث خسارت زا محسوب می شود اما معایبی از جمله نحوه ارزیابی را در سال های گذشته به همراه داشت که سبب نارضایتی کشاورزان شده است و این امر سبب عدم استقبال کافی از این نوع بیمه در بین بهره برداران شده و سطح بیمه به حد مورد انتظار نرسیده است.

وی با بیان اینکه بیمه تضمین تولید برای تامین امنیت غذایی و کاهش دغدغه تولیدکنندگان طراحی شده است، گفت: این روش معایب موجود در نوع بیمه رایج را برطرف می کند.

وی درباره مزایای این نوع بیمه افزود:در بیمه تضمین تولید، بهره برداران توسط صندوق بیمه تضمین می شوند و اگر در سالی میانگین عملکرد هر منطقه از میزان عملکرد تضمین شده در بیمه کمتر شد صندوق بدون ارزیابی موردی به بیمه شدگان غرامت پرداخت می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با بیان اینکه هرساله برای تعیین عملکرد هر منطقه عملیات کیل گیری انجام می شود، گفت: کمیته اجرایی عملیات کیل گیری شامل نمایندگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی و جهاد کشاورزی عملیات کیل گیری انجام و نمونه ها برای تعیین میانگین عملکرد مناطق مختلف با تفکیک رقم و مشخصات منطقه به معاونت موسسه تحقیقات برنج ارسال می شود و نتایج آن در تصمیم گیری نهایی مورد توجه قرار می گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار