آزادسازی دو روستا در شرقاط عراق

نیروهای عراقی در جریان عملیات آزادسازی منطقه شرقاط از چنگ تروریست‌های داعش، دو روستای دیگر را در این منطقه آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، به گزارش یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین عراق، نیروهای ارتش این کشور در حملات روز گذشته (چهارشنبه) خود دو روستا را در شمال منطقه شرقاط از چنگ تروریست‌های داعش آزاد کردند.

به گفته این منبع، نیروهای لشکر نهم  و تیپ 73 ارتش عراق در جریان اجرای عملیات آزادسازی منطقه شرقاط از دست تروریست‌های داعش، دو روستای "صبخه و بعاجه" را در شمال این منطقه و 45 کیلومتری شمال صلاح‌الدین آزاد کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای عراقی در منطقه شرقاط توانستند در محورهای غربی و شمالی پیشروی‌های قابل ملاحظه‌ای را انجام دهند و بر بیش از 14 روستا مسلط شوند.

 یگان‌های نیروهای امنیتی مشترک در عملیات زمینی و هوایی روز سه شنبه در سه محور توانستند روستاهای "جدعان،عیثه، مسیحلی و سویدان در منطقه شرقاط را آزاد کنند.

علی دودح، فرماندار منطقه شرقاط، نیز روز گذشته (چهارشنبه) از آزاد شدن مزارع دره التاج و رمضانیات و منطقه‌ای که قندهار تروریست‌ها نامیده می‌شود، خبر داد.

یک منبع امنیتی عراق نیز اعلام کرد: نیروهای امنیتی به منطقه "جرناف" در شرقاط رسیده‌اند. این منطقه راه نظامی ارتباطی میان تروریست‌های این منطقه با موصل است که هم اکنون از سوی نیروهای عراقی مسدود شده است.

ازسوی دیگر، فرمانده لشکر هفتم ارتش استان انبار اعلام کرد: تنها پل ارتباطی در جزیره بغدادی از چنگ تروریست‌های داعش آزاد شد و پرچم عراق بر فراز آن به اهتزاز درآمد.

به گفته این منبع، نیروهای ارتش و عشایر پس از آزادسازی این پل در 90 کیلومتری غرب رمادی، به سوی روستاهای "کطنیه و سن‌الذیب" رفتند تا این دو روستا را نیز از چنگ تروریست‌ها آزاد کنند.

عملیات آزادسازی منطقه شرقاط و دو جزیره هیت و بغدادی به دستور حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، از دو روز پیش آغاز شده است و نیروهای ارتش عراق و عشایر پیشرفت‌های چشمگیری در این مناطق کسب کرده‌اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار