یاسوج؛

شناسایی 250 واحد تولیدی راکد در استان

تاکنون 250 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال استان شناسایی شدند که نیازمند 400 میلیارد تومان تسهیلات هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داریوش دیودیده در هجدهمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: 250 واحد راکد که زیر ظرفیت تولید در حال کار کردن بودن را شناسایی کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: مشکلات این واحدها از طریق کارگروه کارشناسی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مدیران، کارشناسان، مدیران بانکی و خود متقاضیان کارشناسی شده که برخی از این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند و در بانک‌ها هم در حال بررسی هستند.

وی با اشاره به تسهیلات اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحدها گفت: اعتبار اولیه مورد نیاز این واحدها 400 میلیارد تومان بوده که تاکنون بانک‌ها به 32 واحد معرفی شده به بانک 32 میلیارد تومان تسهیلات پرداخته کرده‌اند.

دیودیده اضافه کرد: بانک‌ها با 49 واحد با میزان تسهیلات 609 میلیارد ریال عقد قرار کرده‌اند و بقیه واحدها هم ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف ‌می‌شوند و به آنهایی که دارای توجیه اقتصادی هستند و مشکلات بانکی ندارند تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار طرح‌های راکد معرفی شده به بانک 523 طرح در بخش صنعت و کشاورزی با هدف افزایش ظرفیت تولید به بانک معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی شده به بانک در ایجاد اشتعال و رونق تولید مؤثر است که ظرف روزهای آینده این واحدها تعیین تکلیف می‌شوند.

دیودیده اضافه کرد: 750 واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد 250 واحد راکد و یا زیر ظرفیت تولید در حال فعالیت هستند که با برگزاری نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات این واحدها در ستاد طرح شده و با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های استان برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود عملکرد بانک‌ها برای رفع موانع تولید را راضی کننده ندانست و افزود: با جلساتی که در هفته گذشته با بانک‌ها گرفته شد انتظار می‌رود بانک‌ها همکاری بهتری در پرداخت تسهیلات تولید به واحدها داشته باشند.

دیودیده در ادامه با اشاره به عملیاتی نشدن مصوبات نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: برخی مصوبات زمان‌بر هستند، برخی مصوبات به مصوبه دیگری وابستگی دارند که تفکیک می‌شوند و آنهایی که براساس زمان‌بندی اجرایی نمی‌شود مجدداً طرح موضوع می‌شود و یا پیگیر می‌کنیم تا اجرایی و تعیین تکلیف شوند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.