سمنان؛

ضرورت آموزش فرهنگ قرآنی به دانش آموزان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: برای اینکه تصوری که کودکان از قرآن دارند را بتوانیم تغذیه کنیم، باید الگوهای رفتاری درست و احترام به این کتاب مقدس را به آنها آموزش دهیم.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان حجت‌الاسلام‌ روح‌الله سلیمانی‌فرد صبح امروز در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به چگونگی آموزش قرآن به کودکان و دانش‌آموزان اظهار کرد: باید فرهنگ قرآنی به‌خوبی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.
وی با تأکید بر اینکه باید این تفکر را که قرآن کریم یک کتاب علمی و یا تاریخی است ، در ذهن دانش‌آموزان از بین ببریم ؛ افزود: دانش‌آموز باید بداند که قرآن کریم شامل مطالب و موضوعاتی است که در هر زمینه‌ای انسان‌ها به آن نیاز دارند.
سلیمانی‌فرد ادامه داد : باید از داستان‌های قرآنی که درباره پیامبران و مردم گذشته است، با توجه به روحیات کودکانه دانش‌آموزان و میزان درک و فهمشان ، برای معرفی قرآن کریم بهره گرفت و آنها را با آموزه‌های قرآنی بیشتر آشنا کرد.
وی با تأکید بر اینکه بیان داستان برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بسیار لذت‌بخش است ، گفت: می‌توان بعضی از داستان های قرآنی را که متناسب با فهم و درک آن‌هاست، برای دانش‌آموزان بیان کرد، زیرا دانش‌آموزان علاقه بیشتری نسبت به شنیدن داستان نشان می‌دهند.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار