بازگشت نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن به این کشور

احمد بن دغر از عربستان سعودی به شهر عدن در جنوب یمن آمده است.

بازگشت نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن به این کشوربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، «احمد بن دغر» -- نخست‌وزیر در تبعید دولت مستعفی یمن -- از عربستان سعودی به شهر عدن در جنوب یمن آمده است تا «کشور را از این شهر اداره کند.»

«احمد بن دغر» پنج‌شنبه همراه هفت وزیر، پس از ورد به عدن گفت بازگشتش «نهایی» است.

دولت مستعفی یمن، شهر بندی عدن را به عنوان پایتخت موقت خود برگزیده است زیرا جنبش انصارالله کنترل صنعا را در اختیار دارد.

«خالد بحاح» که پیش از دغر نخست‌وزیر یمن بود، اکتبر سال گذشته با تنی چند از وزرایش به عدن سفر کرد اما چند هفته بعد، از حادثۀ بمب گذاری جان به‌دربرد و از این شهر گریخت. سفر دغر به عدن، نخستین سفر وی پس از این حادثه است.

نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن تابستان گذشته با حمایت عربستان و متحدانش، نیروهای انصارالله و هم‌پیمانانشان را از عدن و چهار استان جنوبی دیگر، بیرون راندند.

ائتلاف سعودی، با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، حملات مرگبار خود به کشور فقیر یمن را از اوایل فروردین ماه سال 1394 ، آغاز کرد.  در این حملات تاکنون حدود 10 هزار نفر جان باخته‌اند. هادی تاکنون هیچ پیشنهادی برای بازگشت قریب‌الوقوع به یمن ارائه نکرده است.

بن دغر گفت بازگشتش به یمن، به دنبال تصمیم هادی برای انتقال بانک مرکزی از صنعا به عدن، صورت گرفته است.

دولت او از 32 وزیر تشکیل شده است و انتظار می‌رود برخی از آنها از ریاض به مارب در شرق صنعا بروند. بیشتر این منطقه نیز در اختیار نیروهای وفادار به رئیس‌جمهوری مستعفی یمن است.

جنبش مردمی انصارالله و نیروهای وفادار به علی‌عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن، همچنان مناطقی وسیع از یمن را از جمله شمال این کشور و صنعا، در اختیار دارند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار