هنرگردی در اولین روزهای پاییز

گالری ها و نگارخانه ها در این هفته نیز با انواع هنر به استقبال هنردوستان می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنر بار دیگر از دریچه گالری ها و نگارخانه ها در کنار میزبانی از هنرمندان، پذیرای علاقه مندان و هنردوستان می شود.

هر کدام از این مجموعه ها با آثار متنوعی در این هفته زمینه را برای جلب هر چه بیشتر مخاطبان فراهم کرده اند. از جمله گالری ایوان که با آثاری از مهین عظیما در قالب نقاشی از جمعه 2 مهر نمایشگاهی را با عنوان " تماشاگر رویا" برگزار می کند.

مهین عظیما از نخستین زنان فارغ التحصیل دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران در دهه‌ی ۳۰ شمسی است که پس از سال ها تجربه‌گری و استفاده از تکنیک‌های مختلف، نقاشی را پشت شیشه از نیمه دوم دهه ۱۳۴۰ آغاز کرد.

وی آثارش را با رویکرد ویژه‌ی مدرنیستی خود و با استفاده از تکنیک ایرانی و فراموش شده‌ی پشت شیشه خلق کرده است. آثارش در موزه‌های گوناگون از جمله در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران و بنیاد ایران‌شناسی و کلکسیون خانم ایندیرا گاندی نگهداری می شود .

این نمایشگاه تا 9 مهر در گالری مذکور برقرار است.
 
فرهنگسرای نیاوران

گالری هنر یک فرهنگسرای نیاوران از جمعه میزبان نمایشگاه نقاشی-تصویرگری  با عنوان "بر بال های کودکی" از هنرمند به نام کشورمان یعنی اکبر نیکان پور می شود.

عباس مشهدی زاده پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی در متنی راجع به این نمایشگاه نوشته است: 

پس از تحولات اجتماعی و انقلاب سال ۱۳۵۷ از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران همچنان از رشته گرافیک و رشته نقاشی پیوستن به جامعه تصویرگری ادامه داشته و از میان این گروه وسیع نمایشگاه حاضر متعلق به همکار و هم‌زبان ارجمند بنده در مجامع دانشگاهی و آموزشی هنرهای تجسمی استاد اکبر نیکانپور است. در دیدار از این نمایشگاه ما تنها تماشاچی آثار نقاشی هنرمند تصویرگری هستیم که عاشقانه کار تصویرگری در این زمانه را بیشتر هم برای کودکان که فرداها روزگار گوناگونی خواهند داشت. تغذیه فکری، ذهنی و شعوری می نماید . به جرات می‌توان گفت که شریف ترین کار فرهنگی در امور پرورش و آموزشی همین هنر است.

بنده در این سن و سال دوستان گران سنگی داشته ام که جانانه در این راه سنجیده و پیر مهم کوشیده اند: کلانتری، ممیز، کیارستمی، بهزاد گلپایگانی، اراپیک باغداساریان، پرویز نادری، نفیسه ریاحی و همگی آنان پیروزمندانه زیستند و رفتند.

گفتنی است این نمایشگاه تا 11 مهر برقرار و پذیرای علاقه مندان است.
 

رنگ


گالری «رج» نمایشگاهی از آثار هنرمندانی را به نمایش می گذارد که پیش تر آن ها را در قاب تلویزیون دیده ایم.

ماه‌چهره خلیلی، جواد مولانیا، نرگس محمدی، علی بوستان و شیوا طاهری از هنرمندان این مجموعه هستند که آثارشان را تا 12 مهر در معرض دید عموم قرار می دهند.

این نمایشگاه گروهی در قالب عکس و با عنوان «رنگ» برگزار می شود.
 

گالری سیحون 


مجید عسگری با آثارش از 2 مهر به گالری سیحون می آید.

آثار این هنرمند در قالب کلاژ و با عنوان " کارخانه" به نمایش درمی آید و علاقه مندان می توانند تا 14 مهر برای بازدید از این مجموعه اقدام کنند.
 

گالری والی

نمایشگاهی در قالب نقاشی-خط از احمد تک از جمعه در گالری والی برگزار می شود.

خط سوم عنوان این نمایشگاه است که تا 16 مهر برقرار خواهد بود.
 

گالری هنر دو

فرهنگسرای ارسباران در گالری هنر دو میزبان آثاری از زهرا و محبوبه طاهری می شود.

در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی از دو هنرمند مذکور با عنوان "چارقد آبی" به نمایش در می‌آید که تا 12 مهر برای بازدید از آن فرصت دارید.
 

گالری دنا

نمایشگاهی از مجسمه های لیلا علیخانی در گالری دنا برگزار می شود.

در خصوص این مجموعه که با عنوان "ما،همه"از 2مهر  برپا می شود نوشته شده است: از اینکه زندگی پایان می‌یابد نترسید، از این بترسید که زندگی را هیچ‌گاه شروع نکرده‌اید.

زندگی از نبودی درونی آغاز می‌شود، از انجام کاری که از آن می‌ترسیم، از روبه‌رو شدن با آن. از عمل باز نمی‌ایستیم، اشتباه می‌کنیم اما دست نمی‌کشیم.

مجموعه‌ی‌حاضر، مجموعه‌ای از کنش‌ها و ایدوئولوژی‌هایی‌ست که در دامن اجتماع پرورانده شده و تعیین کننده‌ی مسیر زندگی می‌باشند. فضای فکری حاکم بر جامعه که هیچ تناسبی با درون ندارد در اجتماع کنونی حکمفرماست و تلاطم موجود در آن پذیرایی تک‌تک افراد خانواده را بر عهده گرفته یک کششی قدرتمند که توانایی مقابله با آن نیست. این فضای فکری تعیین کننده‌ی رفتارهای موجود در خانواده و اجتماع می‌باشد.

این نمایشگاه تا 12 مهر برقرار است.
 

گالری اعتماد


عکس هایی از علیرضا معماریانی با عنوان «آرامگاه» از 2 تا 13 مهر در گالری اعتماد یک به نمایش گذاشته می شود.

علاوه بر این گالری اعتماد دو هم با آثاری از لیلا سالاربهزادی در قالب نقاشی از 2تا 13 مهر پذیرای علاقه مندان است. وی در خصوص این مجموعه نوشته است: نسل حیوانات رو به انقراض است و این موضوع برایم به غایت دردناك ...  
به همین خاطر این مجموعه را به رنگ سیاه و سفید کشیدم، برای احترام به حیوانات و نشان دادن عمق غم‌انگیز بودن این ماجرا...
ای کاش می‌توانستم حالت تک‌تکشان را در چشمانشان نشان دهم ... غرور شیر، تکبر گربه، نجابت اسب، وحشت گوریل و...  
میترسم از نابودی این موجودات با ارزش و بی دفاع که وجودشان برای این طبیعت ضروری‌ست
 

گالری جرجانی


نمایشگاه گروهی در قالب نقاشی از جمعه در گالری جرجانی برگزار می شود.

آثاری در قالب نقاشی تا 12 مهر پذیرای بازدیدکنندگان است. در متنی راجع به این مجموعه نوشته شده است: 

مسیر زندگی ناپیدا و ناشناخته هایش هراسناک و نا امن است.
چرا حرکت کنیم وقتی می توان در پناه امن روزمرگی و عادت توقفی همیشگی داشت؟
«پاز» یک انتخاب است، انتخابی امن و  به دور از تغییر، تصمیمی  بر ماندن و سکون، نمایشی است از موقعیتی متوقف شده در امن ترین جای موجود.
 

ضد جنگ 


گالری «نگر» هم نمایشگاهی با عنوان ضد جنگ را از 2 تا 7 مهر برگزار می کند.

بهزاد بادامی هنرمند این مجموعه است که با آثارش در قالب نقاشی در این گالری حضور دارد.
 

گالری آران

علی یارراستی هنرمندی است که با آثارش از 2 تا 10 مهر به گالری آران می آید.

در خصوص این نمایشگاه که با عنوان «پرده اول؛ یاد» برگزار می شود، نوشته شده:  

علی یار راستی تصویر می سازد و آثارش از مدیوم عکاسی فراتر می رود. ترکیب های غزل گونه‌اش حواس بیننده را تحت تاثیر قرار داده و به دنیای شاعرانه هنرمند وارد می کند. برای دومین نمایشگاه انفرادی در گالری، هنرمند پولارویدهای تغییر یافته اش را عرضه می کند. با حذف صورتها و خراشیدن تصاویر و اضافه و کم کردن، او خاطرات سالهای اخیر را به نمایش می گذارد. با این تصاویر هنرمند راهی به گذشته می یابد، ولی در می یابد که با آن روزها بیگانه است؛ بخشی از گذشته حذف شده و همه چیز گنگ و کمرنگ شده، که این خود کیفیت ذاتی خاطرات است. هنرمند خالص ترین احساسات خود را به نمایش می گذارد و خاطراتش به آشنائی خاطرات همه است.

گالری اُ

نمایشگاهی از آثار  حامد سوداچی در گالری اُ برگزار می شود.

این نمایشگاه که در قالب عکس از این هنرمند با عنوان میدان غار برپا می شود تا 13 مهر پذیرای بازدیدکنندگان است.
 

گالری اثر 

گالری اثر نمایشگاهی از ایمان افسریان را از جمعه 2 مهر برپا می کند.

در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی از این هرنمند وجود دارد که تا 9 مهر قابل بازدید است.
 
گالری های 26، آس، هپتا، ایده پارسی، علیها و مجموعه های دیگر نیز از این هفته با آثار نویی به استقبال هنر و هنردوستان می رود.
 
گزارش از فاطمه شهدوست



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار