راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه

اگر قصد خرید شیر مناسب برای آشپزخانه خود دارید این مطالب را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،كاركرد اصلی شیر آب آشپزخانه توزیع آب داغ و آب سرد برای شستن ظروف، غذاها، و دست‌ها است. اما فراتر از كاركرد آن، شیر آب نقش مهمی در تعریف و تعیین سبک طراحی آشپزخانه شما را دارد.

با توجه به انواع طراحی‌ها، جنس‌ها و شیوه‌های اتصال، ممکن است هنگام خرید شیر آب دچار تردید و اشتباه شوید. اگر اطلاعات اساسی در زمینه شیرهای آب آشپزخانه داشته باشید، خرید و انتخاب شیر آشپزخانه برای شما خیلی راحت‌تر خواهد شد. در ادامه این مطلب به نکاتی درباره نحوه اتصال شیر آب آشپزخانه اشاره می کنیم.

شیوه‌های اتصال

شیرهای آب متصل به سینك: طراحی‌های متنوعی برای سینك و شیر آب آشپزخانه وجود دارد، اما همیشه سازگار و منطبق با شرایط ما نیستند. اگر شما دارای یك سینك هستید، تعداد حفره‌های موجود در ناحیه اتصال سینك به شیر را چك كنید. شیرهای آب جدید در انوع یك، دو، سه، و چهار حفره‌ای طراحی می‌شوند.
وقتی مشغول تعویض شیر آب موجود در آشپزخانه خود هستید و به حفره‌های كم‌تری از آن‌چه هست نیاز دارید به دنبال شیرهایی باشید كه دارای یك صفحه پوششی هستند كه حفره‌های بلا استفاده در سینك آشپزخانه را می‌پوشانند. این كار در اكثر سینك‌ها جواب می‌دهد.

مزایا: این شیوه برای این‌كه بتوانید آشپزخانه خود را به سرعت نوسازی كنید و از سینك فعلی خود استفاده كنید بسیار مناسب است.

معایب: سینك شما انتخاب‌های شما برای شیر آب را محدود می‌كند.

شیرهای آب متصل به پیش‌خان. این نوع شیرهای آب مستقیما به پیش‌خان متصل می‌شوند نه سینك‌ها. اگر مشغول نصب یك سینك متصل‌شده در زیر پیش‌خان هستید، این امكان را خواهید داشت كه شیر آب را مستقیما بر روی پیش‌خان نصب كنید. وقتی مشغول نصب یك شیر آب متصل به پیش‌خان هستید، به اندازه یك انگشت در پشت شیر آب جا بگذارید تا بتوانید آن ناحیه را به راحتی تمیز كنید.

مزایا: شیرهای آب متصل به پیش‌خان دارای جلوه‌ای زیبا و یك‌پارچه هستند كه بسیار مناسب آشپزخانه‌های معاصر هستند.

معایب: این نوع شیرها فضای روی پیش‌خان را می‌گیرند. هم‌چنین، میان این شیرها و دیوار پشت آن‌ها آب، كثیفی، و جرم جمع می‌شود.

دستگیره‌ها

شیرهای آب تك دستگیره‌ای:شیرهای آب تك دستگیره‌ای به طور مستقیم می‌چرخند و معمولا این امكان را فراهم می‌كنند كه با بالا و پایین كردن آن‌ها جریان آب تنظیم و با حركت به اطراف میزان سردی و گرمی آب تنظیم شود.

مزایا: علاوه‌ برداشتن این مزیت كه برای نصب آن‌ها  نیاز به یك حفره در پیش‌خان دارید، این نوع شیرها بسیار مناسب زمان‌هایی هستند كه فقط یك دست شما آزاد است. این نوع شیرها دارای یك طراحی قوسی شكل مدرن هستند كه به راحتی قابلمه‌ها و ظرف‌های بزرگ را در سینك جای می‌دهند.

معایب: تنظیم میزان دمای آب در این نوع شیرها نسبت به شیرهای آب دو دستگیره‌ای سخت‌تر است و دقت كم‌تری دارد.

شیرهای آب دو دستگیره‌ای:برای نصب این نوع شیرها به حداقل سه حفره نیاز است. تنوع گسترده در نوع دستگیره‌ها طراحی این شیرها را متنوع‌تر و كاربردی‌تر می‌كند.

مزایا: هر كدام از دستگیره‌های این نوع شیرها به آب گرم و آب سرد اختصاص دارند و تنظیم دمای و جریان آب در آن‌ها راحت‌تر است. هم‌چنین، اگر یكی از دستگیره‌ها چكه كند، شما می‌توانید شیر مربوط به دستگیره ای که چکه می کند را ببندید و از دستگیره دیگر استفاده كنید. اكثر این نوع شیرهای آب این ویژگی را دارند كه می‌توانید آن‌ها را به طور مستقل از لوله‌كشی تغییر دهید كه این مسئله تغییر آن‌ها را راحت می‌كند.

معایب: وقتی دست‌های شما پر از وسیله است تنظیم این نوع شیرها بسیار سخت می‌شود. هم‌چنین، این نوع شیرها به طور معمول به‌ عنوان شیرهایی سنتی شناخته می‌شوند و این مسئله ممكن است دست شما را در انتخاب سبك عناصر دیگر آشپزخانه ببندد.

شیرهای آب بدون دستگیره: این نوع شیرهای آب با یك حس‌گر فعال می‌شوند. به دستگیره كنار شیر توجه كنید كه تنظیم‌ كننده دما و جریان آب هستند.

 مزایا: این نوع شیرها با یك حس‌گر كار می‌كنند كه با یك تماس كوچك باز می‌شوند (برخی از آن‌ها با یك حركت باز می‌شوند). این نوع شیرها بسیار مناسب كودكان و افراد مبتلا به بیماری‌های مفصلی هستند. آب به طور خودكار قطع می‌شود و این امر از هدر رفتن آب جلوگیری می‌كند. علاوه بر این، شما دیگر نگران سر ریز شدن آب از سینك نخواهید بود.

معایب: در این نوع شیرها امكان تنظیم دما و جریان آب با لمس دست نیست و این كار باید با دست انجام شود و برخی از افراد این كار را سخت و دشوار می‌دانند هم‌چنین، باتری حس‌گرهای این نوع شیرها را باید به طور متناوب عوض كرد

یكی از شاخص‌های كیفیت، وزن است. اگر از برنجی بودن شیر آب خود مطمئن نیستید آن را وزن كنید. شیرهای برنجی دوام بیش‌تر و نیاز به مراقبت كم‌تری دارند و همان‌طور كه ممكن است حدس بزنید گران‌ترین نوع شیرها هستند.

گول شیرهای ارزان قیمت را نخورید. اجزای آن‌ها پلاستیكی است و دوام بسیار پایینی دارند. ممكن است در ابتدا فكر كنید با خریدن شیرهای ارازن قیمت می‌توانید كمی پول ذخیره كنید ولی در درازمدت این مسئله به ضرر شما خواه بود.



انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار