اهواز؛

نقش حیاتی آمار واطلاعات در برنامه ریزی

فرماندار شادگان گفت:دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید با اهمیت و نقش آمار و سرشماری آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرج اللهی فرماندار شادگان بیان داشت: نقش آمار و اطلاعات برای برنامه ریزی حیاتی و مهم است.

وی در مراسم نواختن زنگ‌ سرشماری نفوس و مسکن این شهرستان اظهار کرد: بازگشایی مدارس و آغاز فصل تعلیم و تربیت نویدبخش پیشرفت، توسعه و بالندگی برای کشور بوده و این رویدادی بسیار فرخنده، مبارک و ملی است.

بهروز فرج اللهی خاطرات مدرسه و دوران تحصیل را مملو از دانش، معرفت و میل وافر به دانستن و آگاهی عنوان کرد و افزود: تبدیل شدن جهالت به روشنایی در انسان، مرهون همین مدارس و مجاهدت های اساتید و معلمان است که همه ما در زندگی مدیون آنها هستیم.

وی یادآور شد: امسال زنگ بازگشایی مدارس با زنگ سرشماری عمومی نفوس و مسکن تقارن پیدا کرده که از ویژگی خاصی برخوردار است.

فرماندار شادگان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز فصل مهرماه خاطرنشان کرد: سرشماری نفوس و مسکن امسال، سوم تا ۲۴ مهرماه جاری به صورت الکترونیکی و ۲۵ مهرماه جاری تا ۲۵ آبان ماه امسال به صورت حضوری و چهره به چهره برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجید شرفی امام جمعه شادگان صبح امروز شنبه در جشن بازگشایی مدارس در محل هنرستان کاردانش ۱۷ شهریور شادگان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به مدعوین و دانش آموزان، هفته دفاع مقدس را همراه با یاد و خاطره امام راحل و شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گرامی داشت.

وی اظهار کرد: دانش آموزان ما یکی از بهترین سرمایه‌های این مرز و بوم و انقلاب اسلامی ایران هستند و امیدواریم با تلاش و جدیت هر چه بیشتر بتوانند به تحصیل ادامه دهند تا در آینده برای جامعه فردی مفید باشند.

امام جمعه شادگان افزود: همزمانی آغاز ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن با بازگشایی مدارس، فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی بیشتر و گسترده تر در راستای برنامه‌ریزی و تبیین اهمیت سرشماری برای خانواده ها و دانش آموزان است که باید به صورت بهینه از آن بهره برد.

حجت الاسلام شرفی همچنین، ضمن دعوت از همه مردم برای شرکت در طرح مهم سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مهرماه، گفت: خانواده ها به سراسری بودن این طرح توجه داشته باشند و بدانند که این طرح برای برنامه ریزی همه جانبه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.