قزوین؛

روسازی جاده قزوین الموت تنکابن از ابتدای سال آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: طرح روسازی کیومتر صفر تا 35 و 45 تا 62 جاده قزوین الموت ، تنکابن از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حامد مانی فر افزود: این طرح به مناقصه گذاشته شده است  و پیمانکاران آن پس از انتخاب، کارگاه خود را تجهیز و کارخانه آسفالت را در منطقه راه اندازی خواهند کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت : همچنین  عملیات زیرسازی و ساخت ابنیه 62 کیلومتر ابتدایی این جاده تا پایان امسال انجام می شود.

وی اضافه کرد: تونل شیرکوه با حدود 4500 متر طول ، طولانی ترین تونل کشور است که با توجه به صعب العبور بودن منطقه اجرای این طرح کار دشواری است و البته بیش از اجرای خود پروژه بحث تهویه و تاسیسات آن هزینه بردار و زمان بر خواهد بود که از سوی  مشاور در حال مطالعه و بررسی است .

مانی فر اصلی ترین موضوع پروژه را رانشی بودن مسیر در بین کیلومتر 35 تا 45 عنوان کرد و گفت: بررسی و مطالعات در این ده کیلومتر از سوی مشاوران در حال انجام است  ودو راه نیز برای انجام کار پیش روی مجری قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: هزینه های این پروژه از فولاد خوزستان و اوراق خزانه اسلامی تامین شده است  و فعلا مشکل مالی در این محور وجود ندارد.

به گفته ی مانی فر ، بحث اصلی در اجرای این پروژه  کم بودن فصول کاری و صعب العبور بودن و رانشی - ریزشی بودن خاک منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.