سرنوشت سرود ملی اسپانیا به کجا می‌رسد؟

نوای بی‌کلام سرود ملی اسپانیا باعث شده است عده‌ای از وطن‌پرستان اسپانیایی از پارلمان این کشور بخواهند تا نسبت به واژگان این سرود تدابیری بیاندیشند.

سرنوشت سرود ملی اسپانیا به کجا می‌رسد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی لوکال؛ اسپانیا یکی از 4 کشور جهان است که سرود ملی بدون کلام دارد. سرود ملی اسپانیا به قرن 18 میلادی بازمی‌گردد و در آن به‌جای کلام از آوا استفاده شده است.

در دوره ژنرال فرانسیسکو فرانکو، سرود ملی اسپانیا سرشار از واژگان نژادپرستانه و فاشیستی بود. با مرگ ژنرال، این واژگان از سرود ملی حذف شد و جای خود را به آوا داد.

در سال 2008 کمیته ملی المپیک اسپانیا، واژگانی که هم‌نوا با موسیقی سرود ملی این کشور بودند طراحی کردند تا ضمن برگزاری مراسم خوانده شوند. این اقدام با مخالفت تعداد زیادی از منتقدان مواجه شد.

نوای بی‌کلام سرود ملی اسپانیا باعث شده است عده‌ای از وطن‌پرستان اسپانیایی از پارلمان این کشور بخواهند تا نسبت به واژگان سرود ملی اسپانیا تدابیری بیاندیشند.

گیلرمو دلگادو اورتگا از ترانه‌سرایان مطرح اسپانیا معتقد است، محتوای سرود ملی اسپانیا باید به مضامینی همچون آزادی، صلح و برابری مزین باشد و همانند قبل از محتوای "مارش شاهانه" به دور باشد.

سال گذشته ویکتور یاگو، آهنگساز اسپانیایی اشعاری با محتوای میهن و افتخار را روی سرود ملی اسپانیا خواند. این اشعار به دلیل بار ضعیف معنایی حمایت کافی را به دست نیاوردند و برای شعر سرود ملی اسپانیا تصویب نشد.

بوسنی و هرزه گوین، سن مارینو، و کوزوو از کشورهایی هستند که سرود ملی آن‌ها بدون کلام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار