شیراز؛

تاثیر کوله پشتی در کاهش آسیب های ستون فقرات

لوازم مدرسه از جمله كیف، برای سلامت ستون فقرات و كمر دانش آموزان و دانشجویان، امری ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شیراز گفت: كیف دستی به یک طرف از ستون فقرات آسیب وارد می كند، در حالی كه استفاده از دو بند كوله پشتی، فشار را بین دو طرف تقسیم و مانع آسیب به كمر و ستون فقرات، می شود.
مژده جانفشان با بیان اینکه بند كوله باید كوتاه و پهن باشد، ادامه داد: بهتر است كوله در پشت دانش آموز قرار بگیرد و بند آن به اندازه ای نباشد كه وزن كیف روی كمر گذاشته شود، زیرا قرار گرفتن كوله روی كمر، باعث بروز قوس و كمر درد می شود.
او با توصیه به بسته شدن یک بند كوله پشتی به دور کمر كودک، ادامه داد: با این کار، كوله در قسمت پشت كودک به طور ثابت قرار می گیرد و مرتب وزن آن به این طرف و آن طرف بدن، متمایل نمی شود.
مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شیراز اضافه کرد: دانش آموزان و دانشجویان باید مطابق جثه خود كیفشان را سنگین كنند و برای پیشگیری از كمردرد، نباید وزن كیف بیشتر از چهار كیلو باشد.
او استفاده دانش آموزان از كیف های چرخ دار را مناسب تر دانست و گفت: كیف های چرخ دار، هیچ گونه آسیبی به كمر و ستون فقرات، وارد نمی كنند.
جانفشان، یادآور شد: با رعایت نكات لازم در خرید و استفاده از كیف و پرهیز از سنگین كردن زیاد كیف، می توان از بروز مشكلات ستون فقرات از جمله كمردرد و قوز در دانش آموزان و دانشجویان، پیشگیری کرد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار