ارومیه؛

فعالسازی انجمن یاوران وقف علم و دانش

جلسه فعالسازی انجمن یاوران وقف علم و دانش باحضور رییس آموزش و پروش و رییس اوقاف اشنویه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ، انجمن یاوران وقف علم و دانش برای استفاده از ظرفیت افرادی که داوطلبانه جهت احیای این سنت فعالیت می‌کنند ایجاد شده است.

ایمانپور رییس اوقاف و امور خیریه اشنویه بیان کرد: کارگروه ترویج فرهنگ وقف، احیای موقوفات و همچنین کارگروه ایجاد وقف جدید به منظور گسترش فرهنگ وقف در حوزه علم و دانش و فن آوری ایجاد می‌شود.

وی افزود : انجمن‌های یاوران وقف فعالیت مالی ندارند و فقط با فعالیت در راستای تشویق و ترغیب خیران به مشارکت هدفمند در زمینه وقف، تلاش می‌کنند کاستی‌های موجود در این زمینه به ویژه کمبود وقف برای پوشش نیازهای روز جامعه را مرتفع کنند.

ایمانپور با اشاره به طرح مهر تحصیلی در راستای اجرای نیات واقفین خیر اندیش که چند سالی است در سطح کشور برگزار می شد گفت : متاسفانه جای خالی چنین موقوفاتی در شهر اشنویه خالیست که می توان با دعوت از فرهنگیان نیات وقف های جدید را به سمتی هدایت کنیم که نیازهای جامعه در نظر گرفته شود لذا می توان در این راستا اقدامات خوبی انجام گیرد.

جهانگیری رییس آموزش پرورش اشنویه نیزبا استقبال ازاین طرح بر تشکیل جلسات و استفاده از ظرفیت و پتانسل آموزش و پرورش اشنویه در جهت ایجاد وقف های مرتبط تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.