شهرکرد؛

اقامت بیش از 4 هزار گردشگر خارجی در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تا کنون 4 هزار و 200 نفر شب اقامت گردشگر خارجی در استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به مناسبت ۵ مهر روز جهانی گردشگری گفت: در 6 ماهه نخست امسال 4 هزار و 200 نفر شب اقامت گردشگر خارجی در این استان ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

بهمن عسگری افزود: 60 درصد از این گردشگران از کشورهای اروپایی، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه و 40 درصد مابقی از سایر کشورها هستند. 

وی اضافه کرد: بیشترین بازدید گردشگران خارجی از جاذبه های عشایری استان و مناطق گردشگری کوهرنگ بود.

عسگری ادامه داد: ارزآوری هر گردشگر خارجی در استان 300 دلار برآورد شده است که این هزینه شامل خدمات هتل، پذیرایی، راهنمای گردشگران و دیدار از مناطق و جاذبه های مختلف می باشد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت 7 میلیون سفر داخلی نیز به استان ثبت شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشت.

عسگری، محور گردشگری حاشیه رودخانه زاینده رود را میزبان بیشترین گردشگر داخلی در استان اعلام کرد و افزود: 90 درصد از گردشگرانی که به چهارمحال و بختیاری وارد می شوند اقامتی بیش از 2 روز ندارند که بیانگر ماندگاری پایین مسافر در استان است.

وی ادامه داد: این اداره کل در نظر دارد با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف و ایجاد زیرساخت های مناسب بتواند میزان ماندگاری گردشگران در استان را افزایش دهد.

۲۷ سپتامبر برابر با ۵ مهرماه به عنوان «روز جهانی گردشگری» نامگذاری شده است.

شعار امسال روز جهانی گردشگری، «گردشگری برای همه، ترویج دسترسی جهانی» می باشد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.