سمنان؛

85هزار هکتار مراتع سمنان تحت پوشش بیمه قرار دارند

رئیس منابع طبیعی سمنان گفت: تا پایان سال گذشته ۸۵ هزار هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان تحت پوشش بیمه حوادث، سیل، خشکسالی، آتش سوزی و... قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان، گفت: تا پایان سال گذشته ۸۵ هزار هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان تحت پوشش بیمه حوادث، سیل، خشکسالی، آتش سوزی و... قرار گرفتند.
علیرضا رهایی با اعلام اینکه این میزان مراتع تحت پوشش بیمه صندوق محصولات کشاورزی قرار گرفته اند، ابراز داشت: حمایت های هدفمند از بخش های کشاورزی و منابع طبیعی  به منظور تثبیت درآمد و کمک به پایداری تولید از جمله مسائل و دغدغه های دولت در زمینه انفال و منابع خدادادی است که این مهم در استان سمنان خوشبختانه پیگیری می شود.
وی افزود: تثبیت درآمد در مراتع همچنین می تواند به توسعه کمک شایانی کند و در این راستا اشاعه و ترویج بیمه مراتع یکی از حمایت های هدفمند و موثر در تحقق اهداف اداره کل منابع طبیعی استان سمنان به شمار می آید.
رئیس منابع طبیعی سمنان گفت: بیمه مراتع این شهرستان برای ۱۷سامان مرتعی و با رعایت ضوابط و نکات فنی در پایان سال ۹۴ با تمرکز بر پدیده های سیل، تگرگ و خشکسالی انجام شده است که این امر در سال جاری نیز پیگیری می شود.
رهایی با مهم قلمداد کردن این اقدام در راستای حفاظت از منابع طبیعی، ابراز داشت: دامنه تاثیر پدیده خشکسالی به عنوان یک خسارت سیستماتیک، در مراتع مشکلات فراوان و گسترده اقتصادی ایجاد می کند لذا توسعه صنعت بیمه مراتع به عنوان یکی از راهکارهای اصولی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری درنظام دامپروری و مرتع‌داری، امری اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: در سال زراعی۹۴ به علت خشکسالی همه مراتع فوق مشمول غرامت شدند که خسارت مربوط از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی به بهره‌برداران پرداخت شده است.
انتهای پیام/ر
































برچسب ها: بیمه ، مراتع ، اراضی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار