لاریجانی در نشست خبری با "هدیه خلف عباس":

تعمیق دموکراسی در یک کشور با بحران آفرینی امنیتی امکانپذیر نیست

رئیس مجلس در نشست خبری با رئیس مجلس نمایندگان سوریه تأکید کرد: تعمیق دموکراسی در یک کشور با بحران‌آفرینی امکانپذیر نیست.

تعمیق دموکراسی در یک کشور با بحران آفرینی امنیتی امکانپذیر نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با رئیس مجلس نمایندگان سوریه که پیش از ظهر امروز در تالار آیینه مجلس برگزار شد، گفت: تعمیق دموکراسی در یک کشور با بحران آفرینی امنیتی امکانپذیر نیست و باید شرایط غنی شده دموکراسی را در این کشور فراهم کرد نه اینکه به بحران امنیتی دامن زد.

لاریجانی با بیان اینکه ایران همواره راه حل بحران سوریه را سیاسی می‌داند نه نظامی، تأکید کرد: برخی کشورها آتش این بحران را در سوریه افروختند که نشانه‌های این مسئله دیده می‌شود و حتی اخیرا هم که آمریکایی‌ها کمی سرعقل آمدند، فریب کاری کردند و با بمبارانی که علیه ارتش سوریه انجام دادند نشان دادند در طرف جریان تروریستی هستند و به دروغ بحث درباره مبارزه با تروریسم را مطرح می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم برخی کشورها که در 5 سال گذشته مزاحمت برای سوریه ایجاد کردند پند گرفته باشند، گفت: بحران سوریه اختصاص به سوریه ندارد و می‌تواند در اروپا و آمریکا هم به وجود بیاید چرا که مسئله تروریسم مسئله جهانی است و باید ریشه‌های آن را از بین برد.

وی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم با بیانیه کارساز نخواهد بود، تأکید کرد: مبارزه با تروریسم باید همراه با اقدامات عملی باشد، در این زمینه ایران با درخواست عراق توانست داعش را کنار بزند و همچنین با درخواست سوریه به کمک آنها شتافت تا اینکه امروز شرایط سوریه بهتر شود.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان داشت: کشور سوریه کشور دوست و برادر ما است و در شرایط سخت در دفاع مقدس و در زمان حافظ اسد حامی ایران بود و ما این مسئله را فراموش نخواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: همچنین در جلسه فوق طرفین درباره مبارزه با تروریست مباحثی را مطرح کردند و ما در این جلسه در زمینه وضعیت سوریه در مبارزه با تروریست و شرایط آن دیدگاه‌هایمان را مطرح کردیم، همچنین رئیس مجلس نمایندگان سوریه در این زمینه اطلاعات خوبی داشتند که ارائه کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مذاکرات طرفین درباره همکاری‌های پارلمانی بین مجلس ایران و مجلس سوریه بیان داشت: در این جلسه درباره همکاری‌های پارلمانی دو کشور و سطح این همکاری‌ها در بین‌المجالس اسلامی مباحثی انجام شد تا این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

لاریجانی تأکید کرد: در جلسه فوق طرفین درباره توسعه روابط بین دو کشور گفت‌وگوهایی انجام دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: ما حضور رئیس پارلمان سوریه در ایران را قدر می‌نهیم و امیدواریم سفر ایشان سفر موفقی باشد و به همکاری‌های بهتر دو کشور بیانجامد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار