اولین کنفرانس بین المللی جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد

اولین کنفرانس بین المللی جشنواره فیلم مقاومت با حضور چهار فیلمساز خارجی در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین کنفرانس بین المللی جشنواره فیلم مقاومت با یک ساعت تاخیر و با دو مرتبه تغییر مکان برگزار شد. 

در این کنفرانس فیلمسازان خارجی فعال در حوزه فیلمسازی مقاومت حضور داشتند و به بیان نظرات خود پرداختند. 

بنجامین مارتین فیلمساز فرانسوی گفت: با توجه به سفری که به ایران داشتم سعی کردم واقعیتی از ایران را که با انعکاس رسانه‌های جهانی  تفاوت دارد، منعکس کنم.

بنجامین گفت: من با واژه سینمای مقاومت زیاد موافق نیستم چون با مفاهیمی مثل خشونت و جنگ همراه است. برای ساخت فیلمی با موضوع مقاومت، نباید حتما فیلمساز حرفه‌ای و خاصی باشید. چون با شرایطی که کشورهای درگیر با تروریست دارند، هر فیلمسازی می‌تواند اثر بسازد.

این فیلمساز در ادامه اظهار داشت: فیلم من در سایت‌ها منتشر شده و تا به حال کسی مانع انتشار و تکثیر فیلمم نشده است.

بنجامین اظهار داشت: ایرانیان می‌توانند بسیار به نظر جهانیان نسبت به ایران و ایرانیان خوشبین باشند چون نظر مردم اروپا و فرانسه نسبت به ایرانیان بسرعت در حال تغییر است.
 
مکله زعیری بانوی فیلمساز فرانسوی  گفت: با شدت یافتن  جریان موج اسلام هراسی در فرانسه، تصمیم گرفتم فیلمم را بسازم. میخواستم  نشان دهم این درست نیست که هرکس مسلمان است، تروریست باشد و ممکن است تروریست‌ها با هر گرایش و مذهبی باشند. برخلاف چیزی که میخواهند تمام مسلمانان را تروریست نشان دهد.

همچنین بلال خریس فیلمساز لبنانی گفت: ما با ارتشی متشکل از آمریکا و اسرائیل طرف هستیم. اینها ارتش رسانه‌ای هستند. هدف ما نشان دادن واقعیت است. انعکاس واقعیت وظیفه فیلمساز و هنرمند است. جشنواره مقاومت یک فرصت استثنایی است که نمونه‌اش در جای دیگری وجود ندارد و ما از این فرصت طلایی استفاده می‌کنیم.
 
خریس بیان کرد: من با ساخت فیلمم به دنبال یک عنصر انسانی بودم. میخواستم این را انعکاس دهم که نه تنها انسانها، بلکه حیوانات هم می‌توانند ضد داعش باشند.

وی اظهار داشت: جشنواره مقاومت هم بر بخش‌های تکنیکی و هنری توجه دارد و به مضامین مربوط به مقاومت اهمیت می‌دهد و من از این موضوع خرسندم.
 
زعیری  گفت: فیلم من در چندین جشنواره خارجی حضور داشته و پذیرفته شده است. خوشبختانه من برای حضور و نمایش فیلم من با موضوعی که دارد، مشکلی وجود نداشته است. من از ابتدا نخواستم فیلمم را مختص حضور در فستیوال بسازم. اما الان خرسندم که فیلمم در جشنواره‌ای با این موضوع حضور پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: فیلم بعدی من رفتار زشت و بد پلیس فرانسه با سیاهپوستان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.