توجه به روند نظارت بر بوفه‌های مدارس سراسر کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از توجه ویژه به نظارت بر بوفه‌های مدارس خبر داد.

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تداوم نظارت‌ها بر بوفه مدارس خبر داد و گفت: با توجه به تفاهم‌نامه دو جانبه‌ای که بین آموزش وپرورش و وزارت بهداشت وجود داشته این روند اجرایی می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه این نظارت‌ها به شیوه ادواری و نامنظم انجام می‌شود، گفت: به این ترتیب بوفه‌های مدراس موظف بوده تا به شکل بهداشتی فعالیت خود را انجام دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظارت‌های سال گذشته حاکی از 2 درصد تخلف در مدارس کشور بوده است، عنوان کرد:‌ امسال نیز همانند گذشته در صورت وجود تخلف ابتدا به بوفه مدرسه تذکر داده می‌شود؛ سپس تذکر کتبی به مدیر ابلاغ شده و در صورت مشاهده نشدن تغییری در روند کار، مجوز بوفه ابطال می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی نیز یکی دیگر از ارکان نظارت بر بوفه مدارس است، اظهار داشت: این سازمان در ساماندهی مدیریت بوفه‌ها و صدور یا باطل شدن مجوز نقش دارد.

وی بیان کرد: از جمله مواردی که در روند نظارت بوفه‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته تأکید بر سلامت غذا‌های ارائه شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدارس مروج سلامت، دامنه توجه به سلامت غذایی وسیع‌تر بوده و ارائه لقمه سالم جایگاه ویژه‌ای دارد.

حمیدی عنوان کرد:‌ با همکاری وزارت بهداشت پایگاه تغذیه سالم راه‌اندازی شده که در آن اولیا و دانش‌آموزان در خصوص مسائل مربوط به بهداشت بوفه‌ها و دستورالعمل تعریف شده برای آن آگاه شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار