ارومیه؛

کاشت گیاه پاپیتال در فضای سبز ارومیه

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه از کاشت گیاه پاپیتال در راستای اصلاح الگوی کشت در طراحی های فضای سبز ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،علی شایگان با اعلام خبر کاشت گیاه پاپیتال در فضای سبز شهر ارومیه،گفت: پاپیتال گیاهی است که 5 تا 8 برابر سوزنی برگان اکسیژن تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه این گیاه بسیار ارزان قیمت است، ادامه داد: از هر ساقه این گیاه می‌توان حدود 200 قلمه تهیه کرد، که طی مدت یک هفته ریشه دار می شوند که در خاک معمولی به سرعت رشد می کند و در جذب آلاینده‌های هوا بسیار موثر است.

به گفته شایگان تولید اکسیژن در بسیاری از گیاهان مانند شمشاد در شرایط برفی کاهش می‌یابد در حالیکه این گیاه حتی در صورتی که ازبرف پوشیده باشد باز هم اکسیژن بسیار زیادی تولید می‌کند.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با بیان اینکه این گیاه در اکثر زیر پل های موجود در سطح شهر کاشته می شود، اظهار کرد: به علت عدم وجود نور کافی در زیر پل ها که برای رشد بسیاری از گونه های گیاهی مناسب نمی باشد، بهترین گزینه محسوب می شود.

وی گفت: این گیاه با شرایط آب و هوایی گوناگون سازگار است و دمای 25 تا حدود40 درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با بیان اینکه برگ های این گیاه به اشکال مختلف قلبی شکل، مثلثی، گرد و پنجه‌ای وجود دارد، خاطر نشان کرد: این گیاه از نظر تزیینی نیز بسیار زیباست و بیش از 80 گونه مختلف دارد ونیز همیشه سبز،سریع الرشد و سازگار با شرایط مختلف آب و هوایی است که در کاهش آلودگی هوا بسیار موثراست.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.