اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان برگزار شد

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان شب گذشته در شهر کرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سیمرغ؛ مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان شب گذشته در شهر کرد برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای مراسم سردار محمد سلیمانی فرمانده سپاه قمر بنی هاشم استان چهار محال و بختیاری با ایراد سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی که خود بزرگترین رویداد فرهنگی در قرن حاضر است لحظه لحظه آن نعمت و در واقع یک معجزه بود که امام در آن مدرسه ای به وسعت شرق تا غرب و جنوب تا شمال را بنا نهاد که برترین استاد آفرینش یعنی امام حسین (ع) به آموزش رمز و راز عشق در آن پرداخت.

وی در ادامه افزود: جنگ که در حقیقت مظهر ویرانی است، به برکت امام راحل و شهدای گرانقدر نماد سازندگی و خودسازی شد و بعد از 37 سال برکت دفاع مقدس در تمامی زمینه‌ها نمایان شده که تواضع ابر قدرت‌ها نشانه آن است.
 
سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که ما پنجاه سال جا دارد برای دفاع مقدس کار کنیم، باید از فضای ایجاد شده برای نشر ارزش ها استفاده کنند.

در بخش دیگری از این مراسم حمید شاه آبادی جانشین معاونت برنامه ریزی صدا و سیما و رئیس مرکز طرح و برنامه رسانه ملی با ایراد سخنانی تصریح کرد: هنر مانند یک سلاح عمل کرده و به مثابه رودخانه ای است که مرزها را در می نوردد و پیام انقلاب اسلامی را به سر تا سر عالم می‌رساند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این هنرمندان هستند که با قلم خود زمینه بیان ایثار رزمندگان را برای آیندگان فراهم می‌کنند و با شناخت ظرفیت های هنر در می‌یابیم که ادبیات داستانی بهترین ظرفیت را برای رساندن پیام ها خواهد داشت.

دکتر غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان هم در ادامه این مراسم گفت: وجود 208 قصه و داستان در قرآن نشان از کارکرد ادبیات داستانی در انتقال دانش، بینش و ارزش های اجتماعی است و هنرمندان این حوزه با الگوگیری از قرآن وظیفه سنگینی را در جهت نشر ارزش ها بر عهده خواهند داشت.

وی پیرامون اهداف جشنواره افزود: از جمله اهداف این جشنواره می‌توان به کادرسازی هنرمندان متعهد با ارتقای دانش و بینش و نیز پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی در عرصه فرهنگی اشاره کرد.

منتظری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با توجه به گلایه چندی پیش مقام معظم رهبری نسبت به عدم تصویر سازی درست از شهید بهشتی و واقعه هفت تیر از هنرمندان ادبیات داستانی دعوت به عمل می آید که در این عرصه نیز اقداماتی را انجام دهند.

وی در پایان از فراخوان جشنواره ادبی با موضوع شهید بهشتی و واقعه هفت تیر خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان برگزار شده و در روز هفت تیر سال آینده از هنرمندان برتر در آن تقدیر خواهد شد.
 
شایان ذکر است؛ تعداد آثار ارسالی به این جشنواره 1202 اثر در قالب داستان کوتاه و داستانک در رده های سنی بزرگسال، نوجوان و جوان بود که در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره و همچنین تعدادی از خانواده های شهدای مدافع حرم استان چهار محال و بختیاری تقدیر به عمل آمد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار