ایهود باراک: دوستی عمیق آمریکا- اسرائیل خلل‌ناپذیر است

وزیر جنگ و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد روابط واشینگتن- تل‌آویو بعد از انتخابات آمریکا نیز با قدرت ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از  فاکس نیوز؛ "ایهود باراک،" وزیر جنگ و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، بلافاصله پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا میان "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات، و "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تاکید کرد بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز می‌شود، روابط عمیق دوستانه تل‌آویو- واشینگتن ادامه خواهد یافت.

باراک در ادامه افزود: روابط اسرائیل و آمریکا به قدری محکم است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز به قدرت قبل ادامه خواهد یافت. از میان کلینتون و ترامپ، هر کسی که انتخاب شود ارزش‌های واقعی مشترک و سنت ارزشمند همکاری آمریکا و اسرائیل را انعکاس خواهد داد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه آمریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری همچنان قوی‌ترین متحد رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند، افزود: هیلاری و خانواده کلینتون‌ را چندین دهه‌ است که می‌شناسم، او نیز اسرائیل را به خوبی و با صمیمیت می‌شناسد.

ایهود باراک ادامه داد: دونالد ترامپ نیز در حال یادگیری همین موضوع است؛ اما بطور کلی اسرائیل را می‌شناسد و با اسرائیلی‌ها زیادی آشناست. ترامپ و کلینتون خانواده‌های یهودی دارند. تا زمانی که اسرائیل در کانون توجه باشد، سنت ارزشمند روابط نزدیک ادامه خواهد یافت.

ایهود باراک چندی پیش با "ایوانکا ترامپ،" دختر دونالد ترامپ که به اراضی اشغالی سفر کرده بود، دیدار داشت.

ترامپ و کلینتون نیز هرکدام در دیدارهای جداگانه با "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وعده داده بودند روابط آمریکا و اسرائیل را تقویت کرده و رژیم صهیونیستی را متحدی قوی برای این کشور توصیف کرده بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار