اصفهان؛

نماینده شهرضا در اجلاس مقام زن در نیویورک شرکت می کند

یک عضو فراکسیون زنان مجلس از انتخاب زهرا ساعی و سمیه محمودی برای شرکت در اجلاس مقام زن در نیویورک در اسفندماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،براساس قرعه کشی انجام شده در جلسه روز گذشته فراکسیون زنان بنده به همراه خانم محمودی به نمایندگی از بانوان مجلس جهت شرکت در اجلاس مقام زن در نیویورک انتخاب شدیم.

وی با اشاره به محتوای این اجلاس گفت: کمیسیون مقام زن ملل متحد نهادی در رکن فرعی در شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل است که هر ساله این کمیسیون نشستی با حضور زنان فعال دنیا در حوزه‌های مختلف برگزار می‌کند که این زنان شامل وزرا یا معاونان رئیس جمهور، نمایندگان و بانوان فعال در سازمان‌های مردم نهاد و NGOها است.

نماینده تبریز با بیان اینکه ایران از دوران مجلس هشتم در این اجلاس شرکت می‌کند گفت: ‌هدف این اجلاس توجه ویژه به حوزه زنان جهت پیشرفت کمی و کیفی آن‌ها در دنیاست تا سطح زنان در حوزه‌های مختلف ارتقا یابد. در این اجلاس هم اندیشی بین زنان صورت می‌گیرد. البته در نهایت تصمیمات آن قابلیت اجرایی ندارد ولی به هر حال طبق نظر برخی صاحب نظران این کمیسیون تنها مقام نظارتی در حوزه زنان در سازمان ملل است.

ساعی با تاکید بر اینکه حضور در این اجلاس فرصت مغتنمی برای تبادل نظر هم‌اندیشی و نشان دادن سطح بالای فعالیت زنان در جمهوری اسلامی ایران است، گفت:‌در شرایطی کشورهای دنیا هجمه‌های بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران و ادعای نبود فضای آزاد برای فعالیت زنان مطرح می‌کند قطعا می‌توان با این حضور عرصه‌های موفقیت آمیز حضور زنان در کشور را به دنیا نشان داد.

وی با بیان اینکه در این اجلاس نمایندگان زن پارلمان‌های دنیا به بیان دغدغه‌ها و طرح‌های موفق‌شان می‌پردازند گفت:‌ قطعا ما به عنوان نمایندگان زن کشور اسلامی می‌توانیم نمونه‌های موفقی از فعالیت‌های خود را در پارلمان در دنیا از طریق این اجلاس نشان دهیم .نمونه‌هایی که در گذشته و در تاریخمان بسیار مشهود است و اکنون نیز به لحاظ آماری زنان حضور فعالی در حوزه های اجتماعی و سیاسی دارند که دنیا کمتر از  آن آگاه است.

این عضو فراکسیون زنان تاکید کرد که این اجلاس فضای خوبی برای استفاده از تجربیات و طرح‌های موفق در دنیا جهت ارتقای سطح کیفی مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف است.

ساعی در پایان با اشاره به فعالیتهایش  در حوزه زنان به خصوص پیش از نمایندگی مجلس گفت: بنده سابقه طولانی فعالیت سیاسی دارم و علاوه بر آن در دورانی مشاور و مدیر کل حوزه بانوان استانداری تهران، پژوهشگر مرکز مطالعات خانواده و زنان بودند و فعالیت‌های بسیاری در حوزه زنان داشتند از این رو تمامی تلاشم این است که با این سابقه فعالیت بتوانم در این اجلاس به بهترین نحو حافظ و مدافع زنان باشم.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.