قزوین؛

شناخت برترین های تئاترهای برتر استان

نوزدهمین جشنواره تئاتر استان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در این جشنواره که سالن کتابخانه امام خمینی قزوین برگزار شد ، دو نمایش قاقمان و پانما به جشنواره بین المللی فجر راه یافتند.

در این جشنواره همچنین ، سمیرا ضابطی، آزاده کرم بخش ، حمیرا موسوی ، سعید چگینی ، پیام نوروزی، حامد مکملی، سعید عبدالله بیگ لو و میثم گودرزی بعنوان بازگران زن و مرد برتر معرفی شدند.

در بخش نویسندگی هم  پویان اصغری و در بخش کارگردانی ، مرتضی نجفی، میثم ملازینل و سعید چگینی برگزیده شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم  گفت: تئاتر در قزوین از هنرهای تاثیرگذار است اما باتوجه به منابع محدود در عرصه هنر باید آموزش را در الویت این هنر قرار داد و انجمن هنرهای نمایشی باید بخشی از انرژی خود را به آموزش اختصاص دهد.

اکبر اسکندرنژاد افزود :  هنرمندان تئاتر باید از این هنر برای پرداختن به مسائل اجتماعی بهره بگیرند و مناسبت‌های سیاسی نیز می‌تواند سوژه این هنر شود.

وی افزود: باید به مناسبت‌ها و مسائل اجتماعی مانند حاشیه نشینی و مسائل اقتصادی در قالب هنر پرداخته شود و همچنین موضوع دفاع مقدس و زنده نگه داشتن جانفشانی رزمندگانی که باعث شرف و عزت شدند، را نیز در الویت این هنر قرار داد.

نوزدهمین جشنواره تئاتر استان از دوم مهر آغاز شد و در طول سه فعالیت آن 9 اثر از مناطق مختلف استان در سالنهای کتابخانه علامه رفیعی و امام خمینی قزوین بروی صحنه رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار