مهاباد؛

برداشت 3 هزار تن انگور از باغات مهاباد

پیش بینی می شود امسال 3 هزار تن انگور از باغات مهاباد برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت : در این شهرستان امسال 773 هکتار به کشت انگور اختصاص دارد که از این میزان 450 هکتار بارور است.

کریمی با پیش بینی برداشت 3 هزار تن انگور امسال از باغات مهاباد ، افزود : انگور سیاه ، صاحبی ، حسینی ، دسته چین ، کشمش بدون دانه ، خلیلی، فخری و عسگری از رقم های انگور در مهاباد است.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم میگوید : امسال 22 هزار و 400 هکتار در این استان زیر کشت انگور رفته که از این میزان ، بیش از ۲۱ هزار و ۵۵ هکتار بارور و سالانه 283 هزار تن محصول از آن برداشت می شود.

کریم زاده با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در زمینه برداشت انگور ، رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد افزود : سالانه حدود 4 هزار تن فراورده های این محصول به 7 کشور جهان صادر میشود.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد : پس از سیب ، انگور دومین محصول باغی این استان است و بیش از ۳۰ هزار خانوار به طور مستقیم و یکهزار خانوار هم در کار داشت و برداشت ، بسته‌بندی و حمل و نقل انگور فعالیت می کنند.

کریم زاده به مشکلات موجود در زمینه تولید انگور استان هم اشاره و تصریح کرد: سنتی بودن بیش از ۶۰ درصد باغات استان ، هزینه بالای طرح ایستاده کردن باغات ، کمبود نقدینگی باغداران و نبود تسهیلات کم بهره از مشکلات عمده تولید انگوردر آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برداشت ، 3 هزار ، تن ، انگور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.