گیلان؛

کاهش 4 درصدی آتش سوزی در رشت

آتش سوزی در شهرستان رشت نسبت به یک سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه با اعلام این خبر گفت: علت این کاهش آموزش مهار آتش سوزی به مردم و سازمان های دولتی توسط کارکنان این سازمان بوده است.

بابک رمضانی متوسط زمان رسیدن آتش‌نشان‌های رشتی را به محل حادثه ۴ دقیقه و ۲۹ ثانیه اعلام کرد و افزود: متوسط جهانی بین ۳ تا ۵ دقیقه است و ما در زمان رسیدن به محل آتش سوزی در استاندارد جهانی قرار داریم.

وی با بیان اینکه در سال 94 تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی رشت از 9 ایستگاه به 12 ایستگاه افزایش یافت اظهار داشت: کارکنان این سازمان نیز از 280 مامور به 320 مامور و خودروها به 38 عدد افزایش یافت.

رمضانی از اضافه شدن 3 دستگاه خودرو آبرسانی و 2 دستگاه خودروی نیمه سنگین به آتش نشانی رشت از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: ایستگاه بلوار خرمشهر تا 3 ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و 2 ایستگاه دیگر در ابتدای سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت با بیان اینکه شهر رشت هزار و 387 کوچه تنگ و باریک دارد، تصریح کرد: مقرر شد از طریق منطقه آزاد انزلی تا پایان سال 6 دستگاه خودروی نیمه سنگین با برند مطرح جهانی به سازمان آتش نشانی اضافه شود.

رمضانی با اشاره به اینکه ارتفاع آپارتمان‌ها در رشت به بالای 50 متر رسیده است، اعلام کرد: قرار شد یک دستگاه خودروی مجهز به نردبان 55 متری و یک دستگاه خودروی امداد و نجات مجهز به تجهیزات جدید به سازمان افزوده شود.


انتهای پیام /اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.