کشف مقادیر زیادی اسلحه از زیر خاک در استانبول

پلیس استانبول سه شنبه شب در یک زمین خالی در منطقه اسکودار، بیش از 200 قبضه اسلحه کمری پنهان شده در زیر خاک را کشف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ان تی وی، رسانه های ترکیه گزارش دادند، گویا منبع ناشناسی موضوع دفن شدن مقادیر زیادی اسلحه در زیرخاک در منطقه اسکودار را به پلیس استانبول خبر داده و عملیات نیروهای امنیتی نیز به دنبال این اطلاع رسانی شروع شده است.

بر این اساس، پلیس به کمک بولدزر مقادیر زیادی اسلحه کمری و مهمات از زیر خاک بیرون آورده است.

هنوز جزئیات این مساله روشن نیست ولی نقطه قابل توجه اینکه، سلاح ها گویا بدون حفاظ و به طور فله ای در این منطقه واقع در مرکز شهر، دفن شده اند.

شیوه دفن این سلاح ها نشان می دهد، فرد و یا گروهی خواسته اند که به نوعی از این سلاح ها پیش از دستگیر شدن، رهایی یابند.

کشف مقادیر زیادی اسلحه و مهمات، رویدادهای موسوم به «ارگنه کن» در ترکیه را تداعی کرد. در قالب پرونده ارگنه کن، دهها تن از افسران ارشد ترکیه به اتهام طرح کودتا علیه دولت، دستگیر، محاکمه و زندانی شدند. اما چند سال بعد و به دنبال عملیات ارتشا و فساد علیه دولت آنکارا در 25 – 17 دسامبر 2013 میلادی، اعلام شد همه این عملیات دسیسه گروه گولن بوده و اصولا چنین طرح کودتایی در درون ارتش مطرح نبوده است. بلکه گروه گولن با این دسیسه می خواسته از نیروهای وفادار به نظام و نیروهایی که می توانند مخالف بالقوه ای برای آن باشد، رهایی یابد. در آن دوران در چندین مورد اسلحه و مهمات از زیر خاک کشف می شد.

موضوع دسیسه چینی گروه گولن و شخص فتح الله گولن علیه دولت آنکارا به ویژه به دنبال کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته برجسته شد و دولت دهها هزار نفر از این گروه را از داخل دستگاه های دولتی پاکسازی کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار