تبریز؛

برگزاری سومین جشنواره انگور در شهرستان ملکان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری سومین جشنواره انگوردر ملکان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبداربا اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه شهرستان ملکان قطب‌ تولید انگور در سطح استان به شمار می‌رود لذا برگزاری جشنواره انگور نقش مهمی در برندسازی و فروش محصولات می تواند ایفا کند.

آبدار همچنین اظهار کرد: شهرستان ملکان با تولید بیش از 100 نوع انگور از جایگاه بسیار ارزنده ای در سطح کشور برخوردار است و شیره انگور نیز به عنوان یکی از فراورده های اصلی آن یکی از قدیمی ترین سوغاتی های ملکان به حساب می آید.

وی با اشاره به برگزاری همزمان دومین جشنواره دوشاب  افزود: شیوه‌ تهیه سنتی دوشاب از انگور و تولید سایر فرآورده‌های وابسته به آن از قبیل تهیه کشمش، آبغوره و شیره انگور که در این شهرستان وجود دارد که اخیرا شیوه سنتی تهیه دوشاب (شیره انگور) ملکان پس از بررسی های صورت گرفته از سوی کمیته تخصصی ثبت آثار کشور در فهرست آثار ناملموس ملی به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: این جشنواره فرصتی برای معرفی توانمندی های شهرستان ملکان در زمینه های مختلف محصولات بومی و تولیدات صنایع دستی است و در مراحل بعدی فرصت جذب گردشگران را نیز فراهم می کند.

گفتنی است :سومین جشنواره انگور و دومین جشنواره دوشاب در روز 7 مهر ماه در محل مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهرستان ملکان پذیرای مردم و گردشگران خواهد بود.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
شیره انگور + ارده فوق العاده برای صبحانه