سنندج؛

تاثیر توسعه گردشگری جهان اسلام در تعامل فرهنگی مسلمانان

گردشگری یکی از تجارت های مطرح در دنیا است که می تواند در تعامل فرهنگی جهان اسلام و توسعه بیشتر ارتباطات بین المللی موثر باشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی روز گذشته در دیدار رییس و کارکنان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان با تبریک روز گردشگری و هفته دفاع مقدس گفت: گردشگری و جهانگردی موضوع بسیار مهمی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته به عنوان یک صنعت درآمدزا مورد توجه است.

وی گفت: انسان موجود پیچیده ای است که نیازهای روحی و جسمی آن هر روز بیشتر می شود و محدودیت پذیر نیست و خواسته های انسان توسعه پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به اهمیت توجه به نشاط و روحیه فردی اشاره و تصریح کرد: انسان نیازهای روحی و روانی دارد که تفریح و سرگرمی یک از این نیازهای ویژه است که خداوند می فرماید تفریح کنید ولی کار را از دست ندهید بنابراین بایستی به تفریحات سالم جهت بدهیم.

وی گفت: گردش، تفریحات و دیدار از مناطق مختلف بر زندگی انسان تاثیر می گذارد و موجب تغیر نگاه به و افزایش دقت نظر می شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ضمن اشاره به آیاتی از قرآن افزود: در قرآن کریم و دین مبین اسلام نیز توجه خاصی به امر گردشگری شده است و در آیات متعددی این موضوع سفارش شده است.

وی به لزوم کاربرد شیوه های نوو جذاب برای جذب گردشگر اشاره و خاطر نشان کرد: بسیاری از استعدادها خصوصا در حوزه صنایع دستی در پرتو توجه و توسعه امر گردشگری می تواند شکوفا و موجب ایجاد اشتغال شود.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان به اهمیت گردشگری در حوزه روابط بین الملل خصوصا در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امروزه گردشگری یکی از تجارتهای مطرح در دنیا می باشد که می تواند در تعامل فرهنگی جهان اسلام و توسعه بیشتر ارتباطات بین المللی موثر باشد.

وی به اهمیت انتقال فرهنگ اسلامی از مسیر گردشگری اشاره کرد و گفت: جذب گردشگر این فرصت را به ما می دهد که فرهنگ اسلامی و ایرانی خود را بطور مستقیم به گردشگران بشناسانیم البته گردشگری مذهبی و بازدید از اماکن مذهبی نیز در برنامه های گردشگران جای دهیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ظرفیت عظیم استان کردستان از نظر تنوع صنایع دستی و سوغاتی های خوراکی را یک فرصت برای استان و کشور دانست و افزود: استان کردستان دارای ظرفیت های ویژه ای برای جذب گردشگر است که در توسعه صنایع دستی و درآمدزایی برای استان اهمیت دارد که می تواند رونق بیشتری داده شود.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای برای حفظ ایمان، معنویت و ارزش‌های اسلامی است گفت: راهیان نور و بازدید از یادبودهای جنگ تحمیلی یکی از ظرفیت های ویژه استان برای توسعه گردشگری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به وجود روستاهای متعدد با چشم اندازهای متنوع در استان افزود: روستاهای استان کردستان روستاهایی بکر با چشم اندازهایی منحصربفرد هستند که می توانند در توسعه گردشگری روستایی و توسعه مناطق روستایی کمک نماید.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.