ارومیه؛

برگزاری تور یكروزه بازدید از اماكن تاریخی ارومیه

همزمان با روز جهانی گردشگری و با حضور فعالین صنعت گردشگری و جمعی از اصحاب رسانه، تور یکروزه بازدید از اماکن تاریخی ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، بمناسبت هفته گردشگری، تور یکروزه بازدید از اماکن تاریخی ارومیه برای جمعی از اصحاب رسانه و سایر علاقمندان برگزار شد.

بر اساس این  گزارش این تور یکروزه که به همت تشکلهای غیردولتی فعال در حوزه گردشگری ترتیب داده شده بود، با بازدید از موزه ارومیه آغاز شد و بازدید کنندگان از نزدیک با آثار تاریخی و ماقبل تاریخی موجود در این موزه آشنا شدند.

در ادامه این تور یکروزه، بازدید کنندگان در مسیر عبور از خیابانهای قدیمی ارومیه، با ارائه توضیحات کارشناسی با تاریخچه و وجه تسمیه ابنیه تاریخی موجود در مسیر از جمله: خانه سیاوش، کاروانسرای شرکت نفت، میدان ساعت (مجسمه)، دروازه ها و محله های قدیمی آشنا شدند.

بر همین اساس، طبق برنامه ریزی قبلی، تور مذکور از آثار تاریخی موجود در منطقه نازلو به ویژه، قلعه اورارتوئی اسماعیل آقا و غار ماقبل تاریخی تمتمان و همچنین مقابر دوره صفویه موجود در روستای تمتمان بازدید کردند.

گقتنی است اعضاء تور یاد شده در انتها ضمن بازدید از گنبدخانه و شبستان مسجد جامع ارومیه، نماز ظهر و عصر خود را به امامت نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، حجت الاسلام دکتر سید مهدی قریشی ادا نمودند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: تور ، تاریخی ، بازدید ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.