درخواست خلیفه حفتر از روسیه برای ارسال سلاح به لیبی

فرمانده ارتش ملی لیبی در نامه‌ای از مسکو خواست سلاح و تجهیزات جنگی به این کشور ارسال کند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، روزنامه "ایزوستیا" اعلام کرد: خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی، در نامه‌ای از روسیه خواسته است ارسال سلاح و تجهیزات جنگی به این کشور را آغاز کند.

به گزارش این روزنامه، این نامه از طریق عبدالباسط بدری، فرستاده ویژه حفتر، سفیر لیبی در عربستان، در دیدار با نماینده ویژه روسیه در غرب آسیا، به دست مقامات این کشور رسید.

این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به ادارات دیپلماتیک روسیه نوشت: بدری در سفری یک روزه به موسکو با بوگدانف، نماینده ویژه روسیه، در غرب آسیادیدار کرده و در خصوص مسئله برداشتن ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی و ازسرگیری آن گفتگو کردند.

 خلیفه حفتر در این نامه علاوه بر سلاح، ارسال تجهیزات جنگی از جمله جنگنده به لیبی را خواستار شد. وی سه ماه پیش به موسکو سفر کرد و با وزیر دفاع و دبیر امنیت ملی روسیه دیدار کرد.

ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی در سال 2011 و پس از اوج گیری درگیری‌های زمان معمرقذافی، دیکتاتور سابق لیبی، صورت از سوی روسیه صورت گرفت.

از سوی دیگر، مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل در لیبی، از این کشور خواست با مهاجرت غیرقانونی مقابله کند و برنامه‌ای خاص برای پناهندگان طرح‌ریزی کند.

وی با اشاره به گزارش گروه حمایتی سازمان ملل در لیبی در خصوص درد و رنج مهاجران، پناهندگان و پناهجویان به لیبی اعلام کرد: لیبی باید به بازداشت خودسرانه مهاجران پایان دهد و از بازداشت‌شده‌گان بیشتر حمایت کند و فرصت بازگشت به کشورشان را برای آنها فراهم سازد.

فرستاده سازمان ملل در لیبی همچنین از شرایط بسیار سخت زندگی مردم در این کشور از جمله قطع طولانی مدت برق، مشکلات پزشکی، کمبود نقدینگی و وضع نامناسب مدارس سخن گفت.




انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار