شهرکرد؛

رشد 300 درصدی کشت کلزا در چهارمحال و بختياری

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختياری از رشد 300 درصدی کشت کلزا در این استان خبر داد.

رشد 300درصدی کشت کلزا دراستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب گفت: امسال تا کنون بیش از 850 هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری به کشت کلزا اختصاص یافته است که پیش بینی می شود تا اواخر فصل کشت به بیش از یک هزار و 200 هکتار برسد.

وی با اشاره به رشد 300 درصدی کشت کلزا طی سال جاری در مزارع استان، افزود: این میزان کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری، در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختياری یادآور شد: کشت کلزا در راستای نیل به خوداتکایی تولید روغن در کشور، اصلاح و بهبود وضعیت خاک و کمک به کنترل علف های هرز بویژه در مزارع گندم انجام می شود.

غریب با اششاره به بسته حمایتی ویژه جهادکشاورزی برای کلزا کاران گفت: امسال جهت ترویج توسعه کشت کلزا، بیمه این محصول به صورت 100 درصد رایگان و توزیع بذر رایانه ای به صورت 50 درصد رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات 12 و نیم درصدی به ازای هر هکتار 25 میلیون ریال، و توزیع 22 دستگاه کارنده ریزدانه خطی با پرداخت 50 درصد هزینه در قالب کمک بلاعوض تا سقف 75 میلیون ریال از جمله حمایتهای وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه است که ان شاء الله شاهد رشد خوبی در تولید این محصول خواهیم بود.

غریب از متقاضیان کشت کلزا خواست جهت دریافت بذور و انعقاد قرارداد کشت به مراکز خدمات جهادکشاورزی و مدیریت های جهادکشاورزی در استان مراجعه کنند.

به گفته وی؛ کشت کلزا در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری از اوایل شهریور آغاز شده است که در مناطق سرد استان تا نیمه مهرماه و در مناطق معتدل و گرمتر مانند شهرستان لردگان تا اواخر این ماه ادامه دارد.

کلزا (Brassica napus) گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و رطوبتی و مناطق معتدله رشد می کند و یکی از با کیفیت ترین دانه های روغنی به شمار می رود.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار