گیلان؛

برگزاری همایش خانواده مطهر

به مناسبت گرامیداشت تکریم خانواده، همایش خانواده مطهر در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ در این همایش 2 روزه که به همت امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان و با حضور بانوان فرهیخته، مبلغان دینی و بانوار مشاور دستگاه های اجرایی استان در رشت برگزار شد، درباره انحراف و آسیب های فکری در خانواده ها و چگونگی هرچه بیشتر پیوند تحکیم بنیان خانواده سخنرانی شد.
حجت الاسلام دریا کناری پژوهشگر دین، فرق و ادیان و مدرس حوزه و دانشگاه در تهران با اشاره به اینکه خانواده با نقش تربیتی خود، مهمترین عامل تاثیر گذاری را در جامعه دارد، افزود: متاسفانه یکی از جنگ های نرم دشمنان کشور، نشانه گرفتن دین و اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان است که باید بیش از بیش به آن توجه شود.
وی به شکل گیری روز افزون مکتب، فرقه و نحله های انحرافی در جامعه اشاره کرد و افزود: با پذیرش قلبی خداوند ، یقین به توحید، معاد و یکتا پرستی، بصیرت افزایی و بیداری می توان با هرگونه انحرافات دینی مقابله کرد و به رستگاری رسید.
حجت الاسلام دریا کناری گفت: شاخص های عرفان دعوت به الله، رسیدن به  آرامش عمیق و دراز مدت، عرفان و حفظ اسرار، ارائه کرامت در حد ضرورت و شریعت مدار است اما در معنویت های انحرافی به جای دعوت به الله دعوت به خود است و شاخص های  معنویت های انحرافی به دست آوردن آرامش سطحی و مقطعی، افشای رمز و راز، ادعای کرامت و عمل خارق العاده برای جذب و شریعت گریز است.
وی خانواده را محوری ترین نقش تربیتی در جامعه اعلام کرد و افزود: توجه خانواده ها به وجود جنگ نرم و نشانه گرفتن دین و شریعت توسط دشمنان و روابط محکم پیوند زناشویی و پیروی از احکام الهی و دینی را عامل مهمی در سعادت دنیوی و اخروی دانست.
این همایش از دیروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد و ظهر امروز به پایان رسید.
در این همایش 2 روزه 500 نفر از بانوان گیلانی حضور داشتند که قرار است به شرکت کنندگان گواهی دوره آموزشی 10 ساعته اعطا شود.



انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.