نیویورک تایمز: روایت توافق هسته‌ای ایران از دید یک نویسنده آمریکایی

یک نویسنده آمریکایی با انتشار گزارشی در خصوص توافق هسته‌ای، به بررسی تأثیرات آن در سطح جهان پرداخته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ سه سال پیش، پس از یک دهه مذاکرات بی‌نتیجه و تحریم های شدید، تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به روندی دیپلماتیک تبدیل شد. توافق هسته‌ای حاصل از روند مذاکرات باعث شد تا توازن قدرت در خاورمیانه شاهد تغییرات بسیاری شده و روابط بسیاری از کشورها هرچه بیشتر پیچیده شود.

این توافق در واشینگتن نیز بسیار تاثیرگذار بود. در حالی که مسائل مربوط به ایران در بیشتر مواقع از هر دو حزب آمریکا مورد رای مشترک مثبت قرار می‌گرفت، توافق هسته‌ای مسائل مربوط به ایران را به موضوعی پربحث و منشا بسیاری از اختلافات جمهوری خواهان و دموکرات ها تبدیل کرد. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، موفق شد از مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای جلوگیری کند و این توافق به عنوان میراث از دوران ریاست جمهوری وی باقی خواهد ماند.

وال استریت ژورنال در ادامه این گزارش نوشت: کتاب جدید نوشته شده از سوی "جی سلیمان" به بررسی تحولاتی پرداخته است که در نهایت به توافق هسته‌ای ایران ختم شد. این کتاب به بررسی درگیری‌های مختلف میان ایران و آمریکا در زمان بحران اتمی پرداخته است.

سلیمان در این کتاب در خصوص توافق هسته‌ای ایران بسیار شکاک است و اظهار کرده اوباما بیش از اندازه برای امضای برجام با ایران تلاش کرده است. وی در این کتاب نوشته اوباما در مواردی تسلیم خواسته های ایران شده است و توافق هسته‌ای هزینه های بسیاری برای آمریکا به همراه داشته است.

نویسنده این گزارش در ادامه نوشت: این گونه بررسی‌ها باعث می شود موضوع مورد تحقیق جهت‌گیری خاصی پیدا کند. بسیاری از بررسی های سلیمان در این کتاب بر اساس حقایق نبوده و از بسیاری واقعیت ها چشم پوشی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار