گیلان؛

پایان جشنواره شکوه اندیشه در انزلی

آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی شکوه اندیشه امروز در مجتمع اقامتی شهید مطهری انزلی برپا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛در این مراسماز 70 نفرازپیشکسوتان تبلیغ و ترویج، تبلیغ و تصنیف، پیشکسوتان قرآنی وخانواده های شهدای مدافع حرم و منا قدردانی شد.

نماینده ولی فقیه درگیلان در مراسم پایانی سومین جشنواره شکوه اندیشه با تاکید برلزوم قدردانی از علمای دینی گفت :باید از روحانیان پیشکسوتی که به دلیل کهولت سن خانه نشین شده اند علاوه بردلجویی قدردانی شود.

آیت الله زین العابدین قربانی در ادامه با اشاره به نزدیکی ماه محرم افزود: فلسفه قیام امام حسین علیه السلام باید بیشتر تبلیغ شود تا اسلام ستیزان نتوانند با تبلیغات منفی دین اسلام را منحرف کنند.

وی به هفته گرامیداشت دفاع مقدس هم اشاره و تصریح کرد:علاوه برعمل به وصیت شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم باید به دیدار خانواده های محترم آنها رفته و از آنان قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه درگیلان با بیان اینکه پیش از انقلاب کسب رتبه های برتر در علوم از باورها به دور بود گفت :با وجود تبلیغات منفی دشمنان درباره انقلاب امروز شاهد رشد علمی چشمگیر ایران در منطقه و جهان هستیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامان جمعه بایدخطیب توانمند و برجسته باشند تا بتوانند معارف دین را بهتر تبلیغ کنند گفت : گیلان خطیب توانمندی چون آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان دارد.

آیت الله رسولی محلاتی در ادامه افزود : تربیون نماز جمعه بهترین مکان برای بیان مسایل سیاسی – فرهنگی – اجتماعی و اقتصادی و مشکلات مردم است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی - هنری مساجد هم با تاکید برلزوم قدردانی از بزرگان و علمای دین گفت : باید علما به مردم به ویژه نسل جوان بیشتر شناسانده شوند.

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی افزود : تجلیل از بزرگان در مکتب اهل بیت علیهم السلام همواره مورد توجه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز گفت : سطح کیفی سومین جشنواره استانی شکوه اندیشه بالا بود.

فیروز فاضلی در ادامه با اشاره به وجود 900 کانون فرهنگی - هنری در مساجد گیلان یادآورشد:هزار 250 طلبه و 66 استاد برای تبلیغ دین و فرهنگ اسلامی در اینکانون ها فعالیت می کنند.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.