30 درصد جامعه سالمندان استان یزد از خدمات بیمه و حمایتی محروم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل بهزیستی استان در نشست با خبرنگاران که با موضوع مناسبت های جهانی ماه مهر برگزار شده بود، گفت: امسال هفته ملی سالمندی از 4 لغایت 10 مهرماه با شعار نه به هرگونه تبعیض سنی نام گذاری شده است.

جلیل عفتی با اشاره به جمعیت سالمندی استان یزد گفت: نرخ سالمندی در استان با2/8 درصد است جمعیتی حدود 95 هزار نفر را شامل می شود.

وی رتبه یزد را در بحث سالمندی رتبه سیزدهم کشور ذکر کرد و افزود: پیرترین استان‌های کشور گیلان و مازندران و جوان‌ترین استانهای کشور را استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان شکل می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد اظهار داشت: نکته ای که به جهت بروز آسیب مورد توجه هست رشد جمعیت سالمندی است که در استان یزد از 95 هزار سالمند 30 درصد آنها هیچ گونه حمایتی ندارند. 
وی در بخش ديگري از سخنانش در خصوص خدمات بهزیستی يزد به سالمندان، گفت: در استان یزد چهار مركز شبانه‌روزي نگهداري از سالمندان با ظرفيت 800 تخت بستري وجود دارد كه خوشبختانه داراي ظرفيت خالي است. 

جلیل عفتی بر گسترش مراکز روزانه سالمندی در استان تاکید کرد و گفت: در استان 12 مرکز روزانه سالمندی فعالیت می کنند و در این مراکز، علاوه بر برنامه های آموزشی و تفریحی، بحث درمان هم مدنظر است.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به 24 مهرماه روز جهانی نابینایان گفت: در استان 4 هزار نابینا از خدمات بهزیستی بهره مند هستند و در سال گذشته 45 هزار کودک تحت سنجش بینایی قرار گرفتند.
جلیل عفتی ادامه داد: سال گذشته در طرح تنبلی چشم تعداد چهار هزار کودک مبتلا به نواقص بینایی شناسایی شدند كه از اين تعداد نيز 400 مورد دچار تنبلي چشم بودند.

اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به اين كه از دوم تا هشتم مهرماه با شعار« با استفاده از زبان اشاره، من هم با دیگران برابرم» هفته ناشنوايان نامگذاري شده است، گفت: استان يزد شش هزار و 700 معلول ناشنوا يا كم شنواي تحت پوشش خدمات بهزيستي دارد كه براي آنها خدمات پيشگيري و توانمندسازي انجام مي‌شود.

به گفته‌ي وي، در رابطه با پيشگيري از معلوليت‌هاي شنوايي در سال گذشته 23 هزار كودك يزدي در سه مرحله مورد غربالگري شنوايي قرار گرفته و در صورت مشكل به مراكز درماني معرفي شده‌اند.

وي افزود: در همين رابطه 185 نفر از خدمات اين بخش استفاده كرده‌اند كه از اين تعداد 36 مورد كاشت حلزون گوش و 54 مورد نيز تعمير قطعات مربوط به كاشت حلزون داشته‌اند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار