آبادان؛

اجرای نمایش خیابانی ' آبادانی ' ها به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان

نمایش 'آبادانی ها ' به مناسبت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان در خیابان امیرکبیر (امیری) این شهر اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛این تئاتر از نخستین هایی می گوید که این روزها دیگر در آبادان اول نیست، آبادانی ها روایتگر شهری است که شبیه شهر است.

نمایش آبادانی ها در واقع دردنامه ای از وقایع و اتفاقاتی است که در سال های جنگ بر سر مردم آبادان آمده است، تا جایی که هستی شهر از بین رفت.

نمایش تلاش دارد تا به مخاطبان خود شهر نخستین ها (آبادان) را معرفی کند آنگاه با نقب در هزارتوی تونل زمان، درماندگی و رخوت شهر را به نمایش می گذارد.لحظات پایانی نمایش دعوت مردم به همخوانی سرود سازندگی دوباره است.

نمایش آبادانی ها در فضای باز خیابان امیری آبادان اجرا شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

رضا چوپان کارگردان این تئاتر با بیان دغدغه های متن این تئاتر می گوید:تئاتر 'آبادانی ها' در اصل دغدغه های شخصی من است که آبادان را با همه خرابی هایش دوست دارم و کاستی های آن را می بینم، این تئاتر برای افزایش قوه بصری مردم برای درک مفاهیم جنگ زدگی است.

نویسنده و کارگردان تئاتر آبادانی ها با اشاره به اجرای بازیگران تئاتر گفت:این تئاتر بیانگر ماندگاری، مقاومت مردم خاکی آبادان پس از جنگ است و جنگ زدگی که بخشی از تاریخ آبادان است و خیلی از اولین ها را عقب انداخته است.

چوپان، رسالت اصلی تئاتر را برقراری ارتباط با مردم خواند و گفت:با اجرای این تئاتر در فضای عمومی شهری مانند خیابان، برای عموم مردم به هدف اصلی تئاتر نزدیک تر می شویم.سعی شده تا در این تئاتر آبادان را آن گونه که در قبل از شروع جنگ تحمیلی به عنوان شهر نخستین ها بود به مردم معرفی کرده و رشاردت های مردم را در زمان محاصره و در طول جنگ تحملیی در معرض دید مردم قرار دهیم.

چوپان افزود:همچنین مشکلات زمان بازسازی شهر و انتقال آب کارون و تاثیر زیست محیطی آن بر اهالی این شهر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به استقبال از این تئاتر در استان خوزستان گفت:در یکی از اجراها در اهواز دعوتی برای اجرای این نمایش در کشور مجارستان از دست اندرکاران این نمایش شد.

کارگردان تئاتر آبادانی ها افزود:بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است این نمایشنامه، مهرماه در بوداپست پایتخت مجارستان و دو شهر دیگر بر روی صحنه برود.

چوپان همچنین در خصوص تامین هزینه های این تئاتر خیابانی گفت:تاکنون هیچ نهاد فرهنگی از این نمایش حمایت مالی نکرده اند.

محمد حسن حیاوی، میلاد مطرقی، وحید حیدری نژاد، مهدی حویزاوی، سمانه عصفوری، شیلا مدنی، کوثر عقیلی، مردیم درگوشی، مسیح کعبی، آنا صالحی و آمنه محسنی عوامل نمایش آبادانی ها هستند.

هنرمندان تئاتر درشهر آبادان علاوه بر موانع بسیاری از کمبود ها همواره پشت درهای بسته لابی گری های مدیریتی مانده اند و سخت گیری های هیات بازبینی مانع دیگری برسر راه علاقه مندان هنر تئاتر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.