شیراز؛

بهره مندی استان ‌های جنوبی از بسته‌ های سفر

استان ‌های جنوبی از مهره ماه بسته‌ های سفر دریافت می‌ کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: این بسته‌ ها در تابستان برای 7 استان در نظر گرفته شده بود و از مهرماه به استان‌ های بوشهر، هرمزگان و کرمان ارائه می‌ شود.
وی با بیان اینکه از بسته‌ های سفر تابستانی استان‌ های کردستان، لرستان و کرمانشاه استفاده کردند، گفت: این نخستین تجربه در این زمینه بود و نیاز دارد که استان‌ های منتخب و دفاتر خدماتی آنها برای تورسازی با سرعت و همت بیشتری اقدام کنند.
رحمانی‌موحد با بیان اینکه استان‌هایی که برای بسته‌های سفر انتخاب می‌شوند در زمینه ورود گردشگر کم برخوردار هستند، افزود: بخشی از هزینه سفر از سوی سازمان میراث فرهنگی پرداخت می‌شود تا مردم با ظرفیت‌ های گردشگری این استان‌ ها آشنا شوند.
طرح بسته‌ های سفر از تیرماه امسال به صورت پایلوت برای برخی از استان‌ های کشور در نظر گرفته شد.
براساس آنچه در توضیح این بسته‌ها مطرح شده با انجام این کار مردم برای سفر هزینه کمتری پرداخت می‌کنند و در مقابل به مجریان گردشگری نیز فشاری وارد نمی‌ شود که همین امر توسعه گردشگری داخلی را به همراه دارد.
استان‌های شناخته شده و دارای بازار گردشگری مانند فارس شامل این بسته‌ ها نمی‌شوند و این بسته‌ ها مختص استان‌ های کم‌برخوردار در زمینه گردشگری است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.