همدان؛

هیئت های ورزشی باید برنامه محور عمل کنند

نشست مدیرکل ورزش و جوانان با روسا و نواب رئیس و دبیران هیات های ورزشی استان در ورزشگاه قدس برگزار شد.

هیئت های ورزشی باید برنامه محور عمل کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان به عنوان دستگاه برتر استان در جشنواره شهید رجایی که در مراسم روز یکشنبه 4 مهر ماه با اهدا لوح و تندیس توسط استاندار استان صورت گرفت شناخته شد.قطعا کسب این توفیق در سایه تلاش و کوشش زحمات یکایک شما بزرگواران هیئت های ورزشی استان و مجموعه همکارانم در اداره کل ورزش و جوانان اتفاق افتاده است .

وی با قدردانی از توفیقات ورزشی کسب شده گفت :به لطف و همت شما بزرگواران توفیقات فراملی زیادی در شش ماه نخست سال داشتیم که از جمله آن میتوان به دو عنوان نایب قهرمانی در قایقرانی بانوان آسیا ،کسب عنوان نایب قهرمانی در رشته جودو نوجوان بانوان آسیا ،کسب دو عنوان قهرمانی و یک عنوان سومی در رشته بومی و محلی جهان برای اولین بار ،حضور فعال نمایندگان شایسته استان در المپیک و پارا المپیک 2016 برزیل وکسب عنوان پنجمی خانم نجاتی عارف در والیبال نشسته بانوان ،حضور موفق تیمهای دو و میدانی نونهالان و نوجوانان دختر و پسر استان ،فوتسال بانوان ،پینگ پنگ بانوان ،هاکی نوجوانان ،میزبانی شایسته مسابقات بین المللی شطرنج که با حضور 16 کشور و 25 شطرنج باز مطرح جهان به مدت یک هفته در همدان برگزار شد ،برگزاری اردوی کبدی با حضور سر مربی تیم ملی و مربی هندی در کبودراهنگ ،برگزاری اردوی دو چرخه سواری کوهستان با حضور مربی اسلونی اشاره کرد .
منعم بیان داشت : در کنار این توفیقات می بایست حضور اخلاق مدار و معنوی قهرمانان استان در مسابقات برون مرزی اشاره نمود ،که نام استان همدان را در مسابقات بین المللی پر آوازه نمودند .نمونه بارز آن حضور سر کار خانم خدا بنده لو مربی ارزنده تیر اندازی اعزامی به المپیک 2016 اشاره نمود که در همین خصوص پس از بازگشت کاروان به کشورمان از این مسابقات مقام معظم رهبری فرمودند : به بانوان ورزشکاری که نشانه ی افتخا آمیزشان زن ایرانی را به رخ همگان کشیدند ،به بانوی شجاعی که با حجاب کامل در پیشانی کاروان درخشید خوش آمد می گویم و قدر شما را می دانم .

وی در ادامه با توجه به اینکه منابع مالی در بودجه کشور بسیار محدود است گفت :از همه بزرگواران خواستارم با عزمی ملی و مدیریت جهادی، از امکانات موجود خود به نحو احسنت استفاده نمایند .
وی تاکید کرد:وجود برنامه و برنامه محوری و خودداری از روز مرگی در فعالیت ها و برنامه های پیش رو مورد تاکید است .
وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی فدراسیون ها دو ماه است به استانها ابلاغ شده گفت : در همین راستا تعداد ی از هیئت های ورزشی علی رغم گذشت شش ماه از سال هنوز تقویم ورزشی خود را ارائه نداده اند.که این بی توجهی نشان از بی تفاوتی هیئت است که ما در کمک مالی به این هیئت ها معذوریم .


وی اضافه کرد :بحث برگزاری مجامع سالیانه هیئت ها و دعوت رئیس فدراسیون به استان ،اوقات فراغت ،برگزاری دوره های آموزشی ،جشنواره ها،همگانی ،طرح آمایش ورزش قهرمانی ،ارسال به موقع گزارش های صورت گرفته هیئت می تواند از کارهای مهم هیئت های ورزشی باشد که از همه خواستارم این برنامه ها به جد پیگیری شود .


منعم با اشاره به اجرای طرح آمایش در استان همدان گفت: تاکنون 21 رشته المپیکی و آسیایی مستعد در استان شناسایی شده اند و امبدواریم با حمایت از وررشکاران مستعد نفرات بیشتری از استان همدان در المپیک 2020 داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کند،‌ اظهار کرد: باید در اجرای طرح اوقات فراغت از موازی کاری اداره ها مرتبط جلوگیری شود تا خروجی بهتری از این برنامه ها بیرون آید.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان استعدادیابی را یکی از سیاست‌های اجرای برنامه‌های اوقات فراغت دانست و بیان کرد: به این منظور با استفاده از حضور مربیان مجرب افراد مستعد در رشته‌های مختلف ورزشی شناسایی و با پیگیری تمرینات آنها در طول سال، آموزش‌های لازم برای پشتوانه‌سازی ارائه می‌شود.

وی به ساماندهی ورزش شهرستان ها اشاره کرد و بیان کرد: باید در شهرستان ها بتوانیم با هدف گذاری های مشخص و با برنامه های عملیاتی کارها را پیش ببریم.

مدیر کل ورزش و جوانان همدان در ادامه خواستار توجه هیات های ورزشی استان به توسعه ورزش همگانی شد و افزود: توجه و توسعه به بعد همگانی ورزش از تأکیدات مقام معظم رهبری است و این وظیفه ما را دوچندان می کند که همسو با پرورش قهرمانان بعد توسعه همگانی ورزش را نیز در اولویت کار خود قرار دهیم.


وی ادامه داد: تمام هیأت های ورزشی باید تلاش کنند در کنار رشد ورزش قهرمانی ، جنبه همگانی را نیز در اولویت قرار دهند و توجه به این امر می تواند سکوی پرتابی برای پرورش قهرمانان باشد

انتهای پیام/د.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.