کنفرانس بروکسل، محل تصمیم‌گیری درباره ادامه حمایت مالی جهان از افغانستان

حامیان بین‌المللی افغانستان هفته آینده در یک کنفرانس دو روزه در بروکسل درباره ادامه اعطای کمک مالی به این کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.

کنفرانس بروکسل، محل تصمیم‌گیری درباره ادامه حمایت مالی جهان از افغانستان
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیپلمات، قرار است حامیان بین‌المللی افغانستان هفته آینده در یک کنفرانس دو روزه در بروکسل دور هم جمع شوند تا درباره اعطای کمک مالی به این کشور تصمیم‌گیری کنند. 

این نشست در ادامه کنفرانس سال 2012 توکیو است که در آن اهداکنندگان تعهد کردند سالانه 4 میلیارد دلار تا سال 2015 برای توسعه افغانستان اعطا کنند. اکنون 4 سال از آن زمان گذشته و میلیاردها دلار به افغانستان اعطا شده است؛ اما این کمک‌ها تأثیری در ثبات افغانستان به لحاظ سیاسی و امنیتی نداشته است.

این گردهمایی بزرگ--که انتظار می‌رود 70 کشور و 20 سازمان بین‌المللی در آن شرکت کنند--با هدف امضای یک برنامه‌ اصلاحات واقع‌بینانه به منظور قطعی ساختن حمایت‌های مالی و سیاسی جهان از افغانستان برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود اهداکنندگان حاضر در این گردهمایی مانند گذشته با پرداخت سالانه 4 میلیارد دلار به کابل موافقت کنند. البته گاردین به یادداشتی دست یافته است که نشان می‌دهد سازمان ملل قصد دارد به افغانستان برای پذیرش 80 هزار پناهجوی اخراج شده کمک مالی کند. 

اما نکته مهم این است که اهداکنندگان فراموش نکنند مسئله‌ای که بیش از مبلغ مورد توافق برای کمک به افغانستان اهمیت دارد، داشتن انتظاراتی واقع‌بینانه درباره اهدافی است که می‌توان به آن‌ها دست یافت.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار