ایلام؛

مشارکت در ساخت صحن عقیله بنی هاشم

مشارکت در ساخت بخشی از صحن عقیله بنی هاشم در محدوده حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلی به مردم استان واگذار شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سید محمد علوی فر رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نشست خبری با خبرنگاران رسانه اعلام کرد: پس از سقوط رژیم بعث عراق با توجه به وضعیت نامناسب عتبات عالیات و لزوم رسیدگی فوری به وضعیت بارگاه های منور ائمه معصومین (ع)، این ستاد با هدف ساماندهی کمک های خیران و زیر نظر نمایندگان مقام معظم رهبری در سال 82 تاسیس شد.

وی گفت: از بدو تاسیس این ستاد پروژه های بزرگی در عتبات عالیات اجرا شده که مردم استان نیز در ساخت آنها نقش عمده ای ایفا کرده اند که مهمترین آن ساخت و اهدای درب های حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) بود.  

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود : هم اکنون نیز مشارکت در ساخت بخشی از صحن عقیله بنی هاشم به مردم استان واگذار شده که عمده ترین هدف این ستاد در استان برای سال 95 است.

وی اظهار کرد : 350 نفر از افراد خیر و معتمدین خواهر و برادر هم اکنون به صورت افتخاری با این استان همکاری می کنند.

علوی فر تاکید کرد : شماره حساب 15104253893581 بانک انصار به منظور جمع آوری کمک های مردمی برای ساخت صحن عقیله بنی هاشم تعیین شده که مردم محب اهل البیت (ع) استان می توانند کمک های خود را به این حساب واریز کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به برنامه های این ستاد در ایام ماه محرم افزود: برگزاری مراسم زیارت عاشورا، برپایی ایستگاه های صلواتی و جمع آوری نذورات، راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای ستاد در شهرستان ها، استفاده از پتانسیل جوانان و نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش از مهمترین برنامه هایی است که در این ماه اجرا خواهد شد.

علوی فر یادآور شد: اجتماع بزرگ زینبیون ویژه خواهران نیز با حضور اعضای کانون های فرهنگی، هنری مساجد اول محرم در حسینیه ام البنین (س) برگزار می شود

وی گفت : کاروان حامل پرچم حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز در این ایام با تلاش ستاد بازسازی عتبات عالیات در 10 شهرستان و در هیات های مذهبی به نمایش عمومی در خواهد آمد.









انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.