مراسم پنجمین سالگرد شهادت برهان الدین ربانی در کابل برگزار شد

مراسم یادبود پنجمین سالگرد شهادت برهان‌الدین ربانی صبح امروز در خیمه لوی جرگه (مجلس بزرگان) کابل برگزار شد.

مراسم پنجمین سالگرد شهادت برهان الدین ربانی در کابل برگزار شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مراسم یادبود پنجمین سالگرد شهادت برهان‌الدین ربانی صبح امروز  در خیمه لوی جرگه (مجلس بزرگان) کابل برگزار شد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت افغانستان در ابتدای مراسم به ایراد سخن پرداخت و خاطراتی از استاد برهان الدین ربانی برای حاضران روایت کرد.

پس از آن عبدالرب رسول سیاف پشت تریبون قرار گرفت و از برهان‌الدین ربانی به عنوان بزرگ رهبر نهضت اسلامی یاد نموده و گفت که وی حق بزرگی بر گردن همه مجاهدان و مردم افغانستان دارد.

وی به دفاع از مجاهدین در برابر کمونیست‌ها و تروریست‌ها پرداخت که سخنرانی وی با اخلال برخی حاضران در مجلس مواجه شد که سیاف با دعوت حاضرین به رعایت نظم به سخنرانی خود ادامه داد.

سخنان سیاف درباره عدم برابری مجاهدین و تروریست‌ها باعث شد برخی گمان کنند منظور وی از تروریست گلبدین حکمتیار باشد که در مخالفت با وی و سر دادن شعار مرگ بر سیاف مجلس را به حالت تهاجمی تبدیل کردند.

براساس این خبر حامد کرزی رییس جمهور سابق که در محفل شرکت داشت پشت تریبون حاضر شد و با شگرد خاص حاضران را به آرامش دعوت کرد.

حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور در ابتدای سخنرانی خویش با شعار مرگ بر کرزی مواجه شد، اما با زیرکی تمام از شعار دهندگان استقبال کرد و به کسانی که شعار مرگ بر کرزی سر داده بودند گفت: شعار مرگ بر کرزی بگویید که هر روز آمریکایی‌ها این شعار را سر می‌دهند

شبکه اطلاع رسانی افغانستان نوشت: برخی شعاردهندگان مانع حضور وی پشت تریبون دشند، اما کرزی خود به میان حاضران رفت و یکی از شعار دهندگان را باخودش به پشت تریبون آورد و در مقابل حضار وی را در آغوش گرفت و گفت ما باهم برادر هستیم و این خارجی‌ها هستند که در میان ما تفرقه می اندازند.

کرزی تاکید کرد: مجاهدت مردم باید به نفع ملت افغانستان و اتحاد و اتفاق باشد نه به خیر مداخله گران خارجی.

اضافه می‌شود که برهان الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان و رئیس جمهور سابق این کشور از ولایت بدخشان بود. او در یک حمله انتحاری در خانه‌اش در محله وزیر اکبرخان کابل کشته شد. ربانی در زمان مرگ رئیس شورای عالی صلح در افغانستان و مذاکره کننده ارشد دولت با گروه طالبان بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار