ساری

تبیین قیام امام حسین (ع) و فلسفه عاشورا محور امسال مراسم سوگواری عاشورا

تبیین قیام امام حسین (ع) و فلسفه عاشورا امسال باید محور عزاداری ها و سوگواری مردم مازندران در ماه محرم و صفر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، حجت الاسلام یوسف پور امام جمعه موقت ساری در خطبه های امروز نماز جمعه مرکز استان با بیان اینکه امسال در موسوم حج ابراهیمی ایرانیان حضور نداشتند گفت: مراسم عزاداری ماه محرم و صفر امسال باید با محوریت تبیین قیام امام حسین (ع) و یاران وفادارش و معرفی فلسفه قیام عاشورا برگزار شود.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان اینکه عاشورا چه در صحنه شهادت و چه در صحنه اسارت یک مصیبت جانکاه بوده است اما از آنجا که صحنه دیگری از عشق، ایثار، کرامت، آزادی، حریت و خداخواهی با تمام وجود را به نمایش گذاشت افزود: چهره حق و ظلم را آنچنان ترسیم کرد که گذشت زمان نه تنها نمی‌تواند آن را از یاد ببرد بلکه هر سال درس‌های آن برای جامعه ملموس‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز هم روز همبستگی با کودکان فلسطینی است، افزود: ۷۰ سال است که فلسطینیان زیر چکمه‌های غاصب اسرائیل دربه‌دری، یتیمی و سختی‌ها را متحمل می‌شوند و سران مزدور کشورهای وابسته اسلامی به جای همدردی با آنها با رژیم غاصب اسرائیل، آمریکای جنایتکار و ظالمان هم‌دردی و همسویی دارند.

امام جمعه موقت ساری گفت: سران مزدور برخی کشورهای اسلامی به جای همدردی با فلسطینی ها با رژیم غاصب اسرائیل همسویی دارند.

حجت‌الاسلام یوسف‌پور با گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان، سالمندان و آغاز هفته مبارزه با سرطان گفت: این مناسبت‌ها بیانگر آن است که در جامعه بشری عده‌ای نیازمند به کمک هستند و مسئولان و مردم بر اساس تکلیف الهی و ملی باید به آنها یاری دهند، لذا از همه می‌خواهیم این تکلیف شرعی را نسبت به هرگونه نیازمندان ادا کنند.

وی خواستار رسیدگی دولت‌مردان به امور مردم روستانشین و کشاورزان شد و افزود: عمران کشور به آبادی روستاها، ارتقا کشاورزی و دلگرمی کشاورزان بستگی دارد و لذا رسیدگی به آنها یک تکلیف شرعی و قانونی است.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان اینکه لقب مقدس را مقام معظم رهبری به نیروی انتظامی داده‌اند، روز آغازین هفته نیروی انتظامی را به همه فرماندهان و دست‌اندکاران تبریک گفت و افزود: امنیت یک مقوله زیر بنایی است و اگر امنیت نباشد هیچ کاری صورت نخواهد گرفت لذا همه امور و کارها به امنیت وابسته‌اند و طبق قانون مصوب جمهوری اسلامی هدف از امنیت، تأمین آسایش عمومی و فردی، نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در چارچوب قانون و در قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه بیش از ۳۰ ماموریت مهم و سخت به عهده نیروی مقدس انتظامی است افزود: از جمله آنها مبارزه با منکرات، بد اخلاقی، مواد مخدر، شبکه مخرب و مفاسد اجتماعی است.

حجت الاسلام یوسف پور گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با وظایف نیروی انتطامی پنج دستور را ترسیم کردند و نیروی انتطامی باید اقتدار داشته باشد و باید در جایگاهی باشد که هم خود احساس قدرت کند و هم مردم بدانند که حافظ آنهاست و افراد مخل امنیت هم بدانند که در مقابل آنها نیروی مقتدر انتظامی وجود دارد.

وی افزود : نیروی انتظامی ضمن اعمال قانون با قاطعیت باید نسبت به مردم مهربان باشد و امین مردم و حقوقشان باشد و دور از امور جریانی و جناحی عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار