آبادان؛

ترویج کشاورزی صادرات محور در خرمشهر

کشاورزی صادرات محور در خرمشهر ترویج یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حیاتی  فرماندار خرمشهر گفت: باید به سمتی حرکت کرد که کشاورزی صادرات محور در خرمشهر ترویج شود.

ولی اله حیاتی در جشنواره شگرگذاری خرما در اتاق بازگانی خرمشهر، افزود: با توجه به ظرفیت مرز شلمچه، جهاد کشاورزی باید در برنامه ریزی های خود صادرات محصولات را سرلوحه خود قرار دهد هر چند اکنون در بحث صادرات آبزیان، خرمشهر به عنوان یکی از قطب های صادرات آبزیان در کشور است.

وی گفت: در بحث خرما نیاز به بسته بندی برای صادرات است که در اشتغال تاثیرگذار خواهد بود و جهاد کشاورزی باید توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی را دستور کار قرار دهد .

فرماندار خرمشهر افزود: محور توسعه از دیرباز در خرمشهر بر ۲ مقوله تجارت و کشاورزی استوار بود، که در بعد تجارت لایروبی اروند برای رسیدن به عمق ۹ متر پیش از جنگ در حال پیگیری است، همچنین صادرات در مرز شلمچه از واردات فزونی گرفته که می تواند در تجارت تاثیرگذار باشد.

حیاتی گفت: در بخش کشاورزی نیز اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از جمله اقدامات مهمی است که در این شهر انجام شده که ۱۰ هزار هکتار از ۵۵۰ هزار هکتار با اعتباری معادل ۱۷۰ میلیارد در حال اجرا است و قرار است که کانال کشی و آماده سازی زمین های نیز در حال انجام است.

پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.