ساری؛

تحقق ایده تولید محلی برای رسیدن به بازار جهانی

با تحقق ایده تولید محلی برای رسیدن به بازار جهانی سالانه 800هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی عصر جمعه در مراسم انعقاد تفاهم نامه توسعه اشتغال پایدار در حوزه ای سی تی و ای تی مازندران گفت : مطالعات و شناسایی مزیت کامل رسته های شغلی استان های کشور برای توسعه خدمات آموزش عالی و مهارت های فنی و حرفه ای از سال 93 آغاز شد و تا کنون رصد مزیت شغلی هفت استان به پایان رسیده است.

وی به نمونه هایی از شناسایی و رصد مزیت شغلی استان ها از جمله زعفران در مشهد ، کیف و کفش در تبریز و آی سی تی در کردستان و مازندران اشاره کرد و افزود : تثبیت شغل ،اشتغال از طریق سرمایه گذاری و تولید بزرگ و توجه به شغل های خرد بر اساس مزیت های استان در حال انجام است.

وزیر تعاون با بیان اینکه دولت یازدهم درصدد است تا امسال رشد اقتصادی بالا پنج درصد را محقق کند ، گفت : سهم نفت را باید در اشتغال کم کرد.

علی ربیعی ایجاد اشتغال از طریق طرح توسعه کسب و کار و اشتغال ( تکاپو ) را در سال های اول سرمایه گذاری گران قیمت دانست و افزود : با تکمیل طرح رصد و شناسایی مزیت های شغلی به طور یقین در حل دغدغه بیکاری و پایین بودن درآمد خانواده ها به موفقیت های خوبی خواهیم رسید.

وی گفت: باید از توسعه مشاغل خانگی به سمت توسعه مشاغل خرد حرکت کرد و در ادامه به مشاغل صنایع کوچک ، میانی و در نهایت به بنگاههای بزرگ رسید.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.